Hogyan használják a magyarok a közösségi médiát? (2016)

Kocsis Kata képe


Az eredeti kutatási eredményeket itt tették közzé, és itt olvashatsz a kutatás körülményeiről is. Magáról az intézményről pedig a MediaQ saját honlapján tájékozódhatsz

Ahhoz, hogy az online marketing stratégiádat optimálisan alakíthasd ki, nem árt tisztában lenni azzal, hogyan és kik használják a a magyar piacon a különböző közösségi felületeket. Bár a MediaQ kutatása 2016-os adatokat tartalmaz, érdemes rápillantani az adatokra és a grafikonokra.

Facebook - 5 400 000

5,4 millió magyar használja aktívan a legnagyobb közösségi hálózatot a platform saját adatai szerint. Az előző évekhez képest nem volt növekedés 2016-ban.

Instagram - 1 100 000

1,1 millió magyar használja a platformot, ami egyébként már a Facebook tulajdonában van, így ez az adat is a tulajdonos által közölt eredmény.

Add to any szolgáltatás tartalommegosztáshoz

Forrás: MediaQ

Messenger - 4 671 000

4,671 milliónyi magyar üzenget a régi Facebook chat-en. Ekkora felhasználói bázist nem lehet egy legyintéssel elintézni.

YouTube - 3 849 000

3,849 millió magyar saját állítása szerint használja a YouTube-ot. A napi szintű használók között nagyobb a fiatalok aránya.

Pinterest - 946 000

946 ezer magyar használja rendszeresen, elsősorban a nők körében népszerű.

LinkedIn - 715 000

715 ezer magyar használja a professzionális közösségi hálózatot, nagyobb az értelmiségiek aránya.

Twitter - 582 000

582 ezer magyar van regisztrálva, de csak a 2%-uk használja aktívan.

Snapchat - 493 000

493 ezer, első sorban 25 év alattiak

Whatsapp - 355 000

355 ezer, 15-30 közötti fiatalok

Viber - 225 000

225 ezer, 30-40 közötti nők

Google+ - 196 000

196 ezer magyar használja, de kevésbé élő közösséget alkotnak. Valószínűleg azok vannak itt többségben, akik a keresőoptimalizálást akarják támogatni a Google saját platformjával.

Foursquare - 143 000

143 ezer magyar, 20-40 évesek , utazáshoz használják

Meetup - 99 000

99 ezer, 25-35 éves techie-k

A Facebook is volt kicsi. Az erőviszonyok folyamatosan változnak, ezért ismerni kell az újdonságokat, a most még kevés felhasználót megmozgató felületeket is.

Az online töltött idő megoszlása is fontos lehet, amikor érdeklődőkre vadászol. 2016 év végén a felhasználók naponta 203 percet töltöttek el online. Több, mint három teljes órát. Természetesen korosztályonként változó fontosságú szerepet tölt be az életünkben az online média. Minél fiatalabb valaki, annál több időt lóg a neten. De még az 50 pluszos korosztály is naponta 120 percet tölt internetezéssel.

Add to any szolgáltatás tartalommegosztáshoz

Forrás: MediaQ

A napi böngészéseink átlaga az alábbi arányban oszlik meg.
30,8%-át a Facebook teszi ki, 9,8%-át a YouTube, 8,5%-át valamilyen chat program, 6,3%-át az Instagram, 27%-át weboldalak böngészése, 13%-át e-mailezés. Szintén jelentős eltérések vannak a különböző generációk között. minél fiatalabb valaki, annál inkább a chat-et részesíti előnyben az email-lel szemben.

Add to any szolgáltatás tartalommegosztáshoz

Forrás: MediaQ

Torzíthatja az adatokat, hogy amikor mobilon kattintunk a Facebookon egy weboldalra, akkor a Facebook saját böngészője jön be (vagy Instant Cikk formátum), vagyis a weben töltött tényleges idő valószínűleg több a statisztikában szereplőnél.

A Magyar Újságírók Szövetsége szintén közzétett egy másik forrásból származó, 2016-ra vonatkozó kutatási eredményt, azt is érdemes mellé olvasni.

A legfrissebb adatokat havi bontásban a Socialbakers honlapján lehet elérni. Természetesen az ingyenesen elérhető adatok éppen csak ízelítőül szolgálnak.

További friss kutatási eredmények ezeken a linkeken:

Egy friss kutatás a magyarok mobilozási szokásairól

Friss adatok arról, milyen felületeken tájékozódnak a Magyarok

2018-as prezentáció az internetezők média fogyasztásáról

Egy másik média kutató intézet honlapja

Trendinspiráció - trendkutató intézmény Magyarországon

Új hozzászólás

CAPTCHA
Bizonyítsd be, hogy nem vagy robot!
   __     ____          _   _    ___     ____ 
/ /_ | _ \ ___ | \ | | / _ \ / ___|
| '_ \ | | | | / __| | \| | | (_) | | |
| (_) | | |_| | \__ \ | |\ | \__, | | |___
\___/ |____/ |___/ |_| \_| /_/ \____|
Enter the code depicted in ASCII art style.

Kocsis Kata

programtervező matematikus, webdesign oktató
Kocsis Kata, programtervező matematikus, webdesign oktató

Életem legfantasztikusabb döntése volt a sok kompromisszummal terhelt alkalmazotti lét feladása. Nagyon büszke vagyok négy éve alapított saját cégünkre, ami az én szememben életforma, hivatás, közösség és gyönyörű célok együttese.

A Kreatív Webdesign Tanfolyamok nem egyszerűen online tanfolyami termékek a számomra. A szaktudáson, a tapasztalaton túl olyan értékeket is szeretnék közvetíteni, amelyek a mai társadalomban hiánycikknek számítanak. A vizuális kultúra és igényesség fejlesztése, a művészet és az alkotás becsempészése a hétköznapokba, az együttműködésben rejlő erő megtapasztalása azoknak a hallgatóknak is nagyon sokat adhat, akikből végül nem is lesz webdesigner.

Melyik témák érdekelnek a legjobban?

* kötelező mezők



Ezek a témák érdekelnek

Go to top