Hogyan működik egy online marketing ügynökség?





Ha be szeretnél kerülni egy marketing ügynoökséghez, akár alkalmazottként, akár külsős csapattagként, nem árt tudnod, hogyan is működik egy marketing ügynökség.

Mi zajlik egy marketing ügynök kulisszái mögött?

1 Ügyfelek szerzése: ez egy online marketing ügynökségnek nem probléma, hiszen csak akkor tudja ügyfeleit kiszolgálni maradéktalanul, ha a saját szolgáltatásainak eladásában is profi. Mi legtöbbször interneten keresztül értékesítünk, de számos ügyfél jön már személyes ajánlásokból, vagy egy-egy szakmai előadás megtartása után. Nagyobb ügynökségeknél Sales csapat és ügyfélszolgálat működik a fenti feladatok ellátására.

2 A beérkezett árajánlatkérések, megbízások egy része standard árlista alapján beárazható. Ezek az árajánlatok könnyen elkészülnek. Érkeznek azonban olyan megbízások, ahol nem ennyire egyszerű a helyzet. Nálunk ez esetben az ügyféltől egy brief kitöltését vagy egy személyes megbeszélést kérünk, ezek után tudunk neki pontos árat adni. Tipikusan ilyen projektek a weboldalak készítése illetve Facebook feladatok. Vannak ugyan csomagáraink, de nem minden cégre lehet ráhúzni ugyanazt a sablont. Az árak elfogadása után szerződést kötünk, illetve alacsonyabb összegnél megrendelőlap kerül kitöltésre.

3 Az online marketing ügynökségeknél különböző képzettségű szakemberek dolgoznak: szövegíró, grafikus, webfejlesztő-programozó, keresőoptimalizással foglalkozó szakember, Social Media menedzser, hogy csak a legalapvetőbbeket említsem, de lehet bővíteni a kört, és az egyes szakterületeken belül is vannak specialisták. Az egyes projekteknél ezek a szakemberek részben vagy teljesen összedolgoznak. Az is gyakran előfordul, hogy egyes tevékenységeket teljesen kiszerveznek, vagy túl sok munka esetén az extra munkát szervezik ki részlegesen. Legtöbbször ugyanazzal a külsős “freelancerrel” dolgoznak, hiszen nagyon nehéz kiváló szakembert találni.

Hogyan zajlik egy weboldal készítési projekt?

Egy weboldal készítési munka alapvetően a következő lépésekből áll.

1. miután kielemeztük az ügyfél által adott brief-et, meghatározva a weboldal céljait, akkor legtöbbször a projekt a keresőoptimalizálási szakértő munkájával kezdődik. Ő határozza meg a legfontosabb kulcsszavakat, hogy azután a weboldal ne csak úgy legyen, hanem meg is találják az ügyfelek.

2. A szövegírók pedig a kapott útmutatások alapján marketing és SEO szempontoknak megfeleltetve megírják a szövegeket.

3. A grafikus ekkor lép a színre, olyan stílusú és elrendezésű weboldal dizájnt tervez, ami megfelel a célcsoportnak, a szövegeknek és a lehető legjobban szolgálja az eladást.

4. A dizájn után a webfejlesztéssel és programozással foglalkozó kollégák elkészítik az oldalt.

5. Változtatások természetesen már a folyamatok közben lehetnek az ügyfél kérésére.

6. A projekt sikeres befejezése után jön a számlázás. Jó ha van az ügynökségnek egy adminisztratív kollégája is. :-)

Mikor alkalmaznak külsősöket?

Ha a kapacitást meghaladja a beérkező projektek száma, vagy olyan megrendelés érkezik, amikor az adott szaktudással nem rendelkezik egyik munkatárs sem, az ügynökségnek két választása van.

1. vagy kitolja a határidőt - és ezzel azt kockáztatja, hogy elveszíti az ügyfelet -

2. vagy pedig kiszervezi a feladatokat. De hol találhat megfelelő külsős szakembert?

A legtöbb ügynökséghez folyamatosan érkeznek be az önéletrajzi pályázatok. A mi esetünkben, amikor szükségünk van új szakemberre, mi legtöbbször innen válogatunk. A másik opciónk, hogy a megfelelő Facebook csoportokban adunk fel keresést.

Az online marketing ügynökségek - így mi is - szoros kapcsolatot ápolunk külsős szakemberekkel. Előnyös az ügynökségnek: hiszen nem veszít ügyfelet, így hosszútávon képes megtartani és kiszolgálni vevőit. A feladatok pedig minőségi romlás nélkül elkészülnek. Nem kell plusz kollégát felvenni, ami komoly költséget jelentene az ügynökségnek és nem feltétlenül lenne a kapacitása 100%-ig kihasználva.

Előnyös a külsős szakembernek is, hiszen viszonylag rendszeresen érkezik megrendelés ugyanattól az ügynökségtől. Megismeri az ügynökség igényeit és hosszútávon jó kapcsolatot tud kiépíteni vele. Referenciaként sem utolsó egy-egy ügynökség feladataiból részesülni.

Hogyan lehetsz külsős (és idővel belső munkatárs) egy online marketing ügynökségnél?

A legjobb, ha már tanulás közben a maximumra törekszel és magas minőségű munkákat készítesz.

1. Gyűjtsd össze legjobb munkáidat.

2. Találj kreatív módot arra, hogy munkáid célba érjenek. Példa: az ukrán Lukas Yla úgy szerzett magának munkát, hogy futárnak öltözve bekopogtatott a kiszemelt cégekhez, és fánkot vitt a döntéshozónak. A doboz fedelét kinyitva az alábbi üzenet fogadta a célszemélyt: "A legtöbb önéletrajz a kukában végzi. Az enyém - a hasadban. Ez nem téves kézbesítés. Futárnak öltöztem, hogy személyesen meggyőződhessek róla, hogy az önéletrajzom célba ért.


Egy webdesignernek kötelező a kreatív önéletrajz egy marketing ügynökségnél is


3. A kreativitást és a minőségi munkát az ügynökségek értékelik. :-) Hajrá!

Az online marketing piac szerencsére folyamatosan bővül. Kiváló szakemberekre folyamatosan szükség van. Ne felejtsd el, hogy kreativitásod akkor lesz hasznos az ügynökségek számára, ha cselekvéssel is párosul.

Göczö Ágnes

a MarketingJam munkatársa

Új hozzászólás

CAPTCHA
Bizonyítsd be, hogy nem vagy robot!
         _      _   ____    _             
__ __ | | __ (_) |___ \ | | __ _
\ \/ / | |/ / | | __) | | | / _` |
> < | < | | / __/ | |___ | (_| |
/_/\_\ |_|\_\ |_| |_____| |_____| \__, |
|_|
Enter the code depicted in ASCII art style.

Kocsis Kata

programtervező matematikus, webdesign oktató
Kocsis Kata, programtervező matematikus, webdesign oktató

Életem legfantasztikusabb döntése volt a sok kompromisszummal terhelt alkalmazotti lét feladása. Nagyon büszke vagyok négy éve alapított saját cégünkre, ami az én szememben életforma, hivatás, közösség és gyönyörű célok együttese. A Kreatív Webdesign Tanfolyamok nem egyszerűen online tanfolyami termékek a számomra. A szaktudáson, a tapasztalaton túl olyan értékeket is szeretnék közvetíteni, amelyek a mai társadalomban hiánycikknek számítanak. A vizuális kultúra és igényesség fejlesztése, a művészet és az alkotás becsempészése a hétköznapokba, az együttműködésben rejlő erő megtapasztalása azoknak a hallgatóknak is nagyon sokat adhat, akikből végül nem is lesz webdesigner.

Melyik témák érdekelnek a legjobban?

* kötelező mezők



Ezek a témák érdekelnek

Kicsi a bors csomag - Honlaptervezés kisvállalkozásoknak

Az akció keretében a Webdesign Workshop modul mellé a Kicsi a bors honlaptervezés csomag részeként megkapod ajándékba a Felhasználói élmény tervezés modul teljes anyagát. Egyetlen modul árával megegyező összegért 6 havi tudásanyagot kapsz, ha december 23.-ig rendelsz.

A kisvállalkozások igényeire szabva

ÁR: 48.260 Ft + áfa

Minden gyakorlati feladat a saját honlapodra vonatkozik.

Tovább a részletekre ->

Go to top