Kreatív Webdesign Tanfolyam termékképek esettanulmány

Kocsis Kata képe


Nagyon büszkék vagyunk az arculatunkra, és bár sokan tanácsolták az ellenkezőjét, mindig mi tervezzük saját magunknak. Amikor a termékképekről kezdtünk beszélgetni Krisztával, már tudtam, milyen tervezett modulok és tanfolyamok fognak 2018-ban indulni, és ennek a fényében kértem a sorozat kialakítását.


Modulok rendszere

Nagyon fontos jellemzőnek tartom a tanfolyam modulos építkezését. Nem volt egyszerű olyan részekre vágni a honlap készítéssel rokon szakterületeket, hogy egy egység önmagában értelmezhető egészet alkosson, ugyanakkor tetszőleges sorrendben összeilleszthetőek legyenek a modulok.

A termékképeket éppen ezért egy koncepció mentén szerettem volna felépíteni. A modulok ugyanis szoros kapcsolatban állnak. Nemcsak a tanfolyamok menete, időtartama és módszertana közös, hanem együttesen összefüggő rendszert alkotnak. Olyan területek kerültek egy egységbe, amelyek hasonló gondolkodásmódot és képességeket igényelnek. A HTML kódoláshoz matematikai érzék, logika és rendszerszemlélet kell, a minőségi tartalom előállításához jó fogalmazó készség, és türelem, az arculattervezéshez szín- és kompozíció-érzék. Nem akartam sablonos megoldást, de a következetes ismétlés belefért.


Online

A számítógépekhez kétszeresen is kötődik a tanfolyam. Egyrészt a képzés teljes mértékben online, másrészt éppen a weboldalak előállításához szükséges ismereteket és szaktudást oktatunk. Egyértelmű volt, hogy a képernyő, a tablet vagy a telefon valamilyen formában szerepelni fog a képeken. Krisztával már voltak kísérleteink a képernyőről lefolyó vízzel, vagy a képernyőből előrobbanó gyümölcsökkel a Photoshop Alapozó és a Felhasználói élmény tervezés modulokban, ami inspirációként hatott.



Dinamizmus, aktivitás, tempó

Amikor megláttam ezt a képernyőből kilépő, bemozduló, hátradőlő koncepciót, azonnal beleszerettem. Azt dinamizmust, a szellemi aktivitást, a hihetetlen energiaszintet, amivel a hallgatók a tanfolyamokat végig csinálják a mozgással lehetett a legjobban kifejezni. Bár fizikailag egy online tanfolyamot a fenekeden ülve csinálsz végig, valójában a felnőtt oktatáshoz, a pályaváltáshoz, egy új terület elsajátításához hatalmas elszántság, és szellemi frissesség kell.

Az első sorozatunkon finomítani kellett, mert a sok ugráló, boldog, sportcipős alakról inkább egy sport központra lehetett asszociálni. De azért megtartottuk a mozgásban ábrázolt figurákat, amelyekhez stock fotókat vadásztunk hetekig, hogy a célközönség számára vonzó figurát találjunk (amit aztán nem száz évig kell Photoshop-ban a háttérből kivágni...)



A koncepció

Minden egyes modult, és a modulokból felépülő nagyobb tanfolyamot egy szín, egy jelkép és egy dinamikus emberi alak együttese jelképez. Kerülni akartuk a témával kapcsolatos vizuális közhelyeket, ezért nem jöhetett szóba a sematikus honlap drótváz, vagy a responsive tervezés mellett feltűnő három különböző mobil eszköz sem. Mivel az oktatás központjában az ember áll, számomra nagyon fontos volt, hogy emberi figurák is megjelenjenek a termékképeken.



Kitörni a keretekből

A képernyőből kitörő, a kereteket átlépő emberalakok számomra a kreativitást jelképezik. Az alkotás nem más, mint amikor a képzeletben megszülető dolgok valósággá válnak. a képernyő egy kicsit a valóság és a képzelet határa. Bár digitális eszközökkel dolgozunk, nagyon is valóságos értékeket teremtünk a munkánkkal.



Térbeliség a képzelet és a valóság határán

5 éve kötelező volt a témával foglalkozó oldalak számára a flat stílus, mára azonban elvitte a víz, és mi nem a jelen, hanem inkább a jövő stílusát igyekeztünk eltalálni. a térbeliség egyre népszerűbb, de az anyagszerűséget elvetettük. Légies, de semmiképp nem lapos stílust és látványvilágot teremtett Kriszta. A valóságos tárgyak és emberek sajátosan keverednek a fiktív szimbólumokkal, amelyek ott is vannak a térben, meg nem is. A végeredmény látványos, ugyanakkor játékos és könnyed maradt.



A színek

A weboldal arculati színei a Google Material Design elvei alapján készültek, és kicsit erős szín összeállításokat használtunk eddig. Mivel rengeteg termék lesz, és ragaszkodtunk a termékek színnel való jelöléséhez, tudtuk, hogy az arculati színek élénkségén finomítani kell. Szerencsére Kriszta átlagon felüli színérzékkel rendelkezik, így nem okoz neki gondot, ha egy vagy két tucat színből harmonikus palettát kell létrehozni. A végeredmény nem lehetett túl gyerekes, pedig ez a veszély a sok szín alkalmazásakor fennáll, és nem lehetett túl paszteles sem, mert nem cukorkát árulunk.

A weboldal színeivel nem hangoltuk maradéktalanul össze a termék palettát, elsősorban időhiány miatt. Egyedül a vezető színünket, a lilát finomítottuk, törtük, tompítottuk egy kicsit. Az az érdekes helyzet állt elő, hogy a szélesebb termék-paletta fogja majd az eredeti arculati színeket kicsit vissza-finomítani.



A szimbólumok

Az Adobe szoftverek logói annyira összeforrtak a termékekkel, hogy mi sem tudtunk tőlük megválni, csak szabadon értelmeztük őket. A Startvonal a World Wide Web, azaz az internet egész Földet behálózó struktúrájára utal a földgömbbel. A Webdesign Workshop puzzle darabkái pont úgy illeszkednek, ahogy a honlaptervezés során a különböző tervezési szempontok. A Digitális képek világa esetében talán kicsit félrevihet a kamera képe, hiszen nem fotó tanfolyamról van szó, mégis emellett döntöttünk. A mentori programról sokáig nem volt elképzelésünk, végül Kriszta ötlete volt a kéz.



A fontok

A feliratok egyelőre nem képezik szerves részét a termékképek arculatának. a honlapon a legtöbb esetben egy cím mellett jelennek meg a képek, és nem feltétlenül van szükség a tanfolyam nevének megismétlésére.



Bővíthető, kombinálható és alakítható

Ebből a motívum készletből és látványvilágból kiindulva fogjuk felépíteni a szükséges arculati elemeket. A Facebook fejlécek is megújultak, de a hírlevelek is sokat csinosodtak. a karácsonyi kampányok, a nyomtatható ajándékkártyák mind megindultak egy sajátos evolúciós úton, hogy a végén minden utaljon valamilyen formában a termékképek látvány világára. Az egyik legfontosabb szempont volt, hogy ne egy statikus, egyszer használatos, gyorsan megunható képi világunk legyen, hanem tükrözze azt a kreativitást, amivel a mindennapokban eszközként dolgozunk.



Jövökép

Az egyértelmű, hogy a saját moduloknál a bővítés nem fog gondot okozni, mert egy új szimbólumot és egy új színt mindig találunk majd. Érdekes kérdés, hogy ha megjelennek a vendégoktatók a saját termékeikkel, akkor azokat vizuálisan megkülönböztessük-e, vagy ebbe a rendszerbe beilleszthetőek a külső tanfolyamok is. Tervezünk videós, vagy GIF-es mozgó introkat is, a központi Kreatív Webdesign Tanfolyamos logó szilánkos változatával kezdenénk.

Kocsis Kata

programtervező matematikus, webdesign oktató
Kocsis Kata, programtervező matematikus, webdesign oktató

Életem legfantasztikusabb döntése volt a sok kompromisszummal terhelt alkalmazotti lét feladása. Nagyon büszke vagyok négy éve alapított saját cégünkre, ami az én szememben életforma, hivatás, közösség és gyönyörű célok együttese. A Kreatív Webdesign Tanfolyamok nem egyszerűen online tanfolyami termékek a számomra. A szaktudáson, a tapasztalaton túl olyan értékeket is szeretnék közvetíteni, amelyek a mai társadalomban hiánycikknek számítanak. A vizuális kultúra és igényesség fejlesztése, a művészet és az alkotás becsempészése a hétköznapokba, az együttműködésben rejlő erő megtapasztalása azoknak a hallgatóknak is nagyon sokat adhat, akikből végül nem is lesz webdesigner.

Melyik témák érdekelnek a legjobban?

* kötelező mezők



Ezek a témák érdekelnek

Kicsi a bors csomag - Honlaptervezés kisvállalkozásoknak

Az akció keretében a Webdesign Workshop modul mellé a Kicsi a bors honlaptervezés csomag részeként megkapod ajándékba a Felhasználói élmény tervezés modul teljes anyagát. Egyetlen modul árával megegyező összegért 6 havi tudásanyagot kapsz, ha december 23.-ig rendelsz.

A kisvállalkozások igényeire szabva

ÁR: 48.260 Ft + áfa

Minden gyakorlati feladat a saját honlapodra vonatkozik.

Tovább a részletekre ->

Go to top