A színek rendkívül fontos szerepet töltenek be a kreatív tervezés során. Akár egy esküvői meghívót készítesz, akár egy weboldal vizuális megjelenésén gondolkodsz, először a használt színek fognak érzelmi hatást kelteni a szemlélőben. A színválasztás szempontjai éppen ezért összetettek, nem hagyatkozhatsz pusztán az érzeteidre tervezőként. Tudatosan kell felmérned a színek hatását az adott munka kapcsán ismerve a célközönséget, akinek a tagjait vizuális eszközökkel is meg kell szólítanod.

Pantone az év színe 2020 - classic blue

Pantone történelem (teljes lista az év Pantone színeivel 2000-2020)

A Pantone 2000-ben hirdette ki első alkalommal az Év színét.. Az égszínkék árnyalat egy gontalan, derűs évszázad iránti vágyat fejezett ki. Azóta a design szakma minden decemberben kíváncsian várja, mit üzen a színkommunikációs intézet az Év színével a világnak. Ebben az egyedülálló összeállításban most egymás mellett láthatod az elmúlt 19 év Pantone színeit és felmérheted, vajon közelebb kerültünk-e a Pantone által reflektorfénybe állított értékekhez.

leszűkített színekből álló paletták használata kreatív alkotás során

Dolgozz palettából - szűkítsd le a színeket

Bármilyen alkotásba kezdesz, az alap hangulatot a felhasznált színek fogják megadni, ezért különösen fontos a témakörhöz és a célközönséghez igazodó színpaletta megtervezése. A kkreatív szakemberek sok esetben a színpalettát a tervezési folyamat elején, a többi arculati elem kialakítása előtt lefixálják, és egyeztetik a megrendelővel.

sárga webdesign inspirációk

Sárga weboldal inspirációk - miért pont ezt a színt használták?

Működne a Coca-Cola sárgában? Vagy hűsítő kékben? Lehetne a McDonalds narancssárga? Nehéz megmondani, hogy a márka sikere tette világhírűvé az arculatot, vagy fordítva: a zseniális arculat járult hozzá a sikerhez. Nagy a kísértés, hogy utólag elemezzük és értelmezzük a választott arculat színeit. Ebben a blogbejegyzésben sárga weboldalak esetében keressük a színválasztás okait.