Dolce Vita cukrászda címlapterve


Modern cukrászda weboldalának címoldali terve

Project Leírás

Egy cukrászda arculatához jól passzolnak a fagylaltszínek. Ezek a rózsaszínek és zöldek a pasztellnél telítettebbek és egy kis óvatosságot követelnek, mert gyorsan át lehet velük csúszni a harsány és olcsó árnyalataiba. De itt nagyon vidámnak tűnik a rózsaszín és a zöld árnyalata, a sütik barnái pedig sokat tompítanak rajtuk.





Ha ennyire színesek a termékképek, akkor megfontolandó a vezető színpaletta kialakítása, ami nem kis kihívás. A tartalmi blokkok szövegeiben pedig már mindenképpen eltekintenénk a színek használatától, a az összhatásban nem érvényesül egy újabb zöld alkalmazása. Az olvashatóság és a kontraszt miatt maradnánk a hagyományos fekete színű szövegek mellett.

Nagyon tetszett Mónika weboldaltervén a "folyékony" geometriai folt használata a fotókkal együtt. A szaggatott fércvonalak a foltok körül ügyesen emlékeztetnek a kézművességre, és egy kis térképet, útvonalat, haladási irányt jelölnek a honlapon.

A kis képek esetében visszavennénk a mennyiségből, mert így egy kicsit "ipari" benyomást kelt. Nehéz meghatározni, hogy mennyi az optimális. A túl sok kép ugyanolyan rossz lehet, mint a nem elég. Azon érdemes elgondolkodni, hogy mit fejez ki, ha valamiből egy tucatot rakok egymás mellé, vagy széles képarányokkal dolgozva kétszer három terméket mutatok be.

A weboldalon a fotó tartalom. Ugyanúgy túlterhelhetjük vele a böngészőt, mint a sok szöveggel, és egy "döntési fáradtságot" is előidézhetünk a sok képes anyaggal. Azt pedig nem akarjuk, hogy egy Escape gombbal kiemeneküljön a látogató, mert nehezen emészthető a látvány. Használjunk más erőforrásokat, ha ennyire bőséges a képanyagunk, nagyon jó, ha jut belőle az Instagramra, Pinterestre, Facebookra.

A címekhez egy díszített fonttípust használ Móni, amivel még lehetne kísérletezni. A szövegblokkokhoz választott betűcsalád nagyon jó, modern, egyenes vonalú. A két betűcsalád merőben különböző karaktere önmagában jó párosítás. Azonban a weboldalon már nem biztos, hogy a címek tipográfiáját szükséges színekkel dekorálni.

Instrukcióként azt adtuk Móninak, hogy próbáljuk ki kevesebb számú képpel a galériát, mert ezzel a minőségre és a kézművességre helyeződik a hangsúly, elkerüljük vele a mennyiségi benyomást.

Móni két változatot készített, kipróbálta azt a megoldást is, hogy a kis képek hátterében is megjelenik a folyékony geometria folt, alul láthatjátok ezt a verziót is.

A Dolce Vita cukrászda jó úton halad, szeretjük a mámorítóan édes pillanatokat és vizuálisan is csábítóan hangzik az élet élvezete. Gratulálunk a munkához.

Stílusrétegek gyakorlása Photoshop-ban - hallgatói munkák
Stílusrétegek gyakorlása Photoshop-ban - hallgatói munkák