Kísérletek logótervezéskor - 1. rész


Logótervezés gasztronómia területén

Project Leírás

Teljesen rendben van, ha a lehető leghagyományosabb motívumokból indulunk ki logótervezéskor. Zsanett is ezt tette a Platán Étterem logójával, és tanulságos folyamatoknak lehettünk szemtanúi kísérletezései során.





Az első elgondolásokban a klasszikus platánlevél motívum egy kör közepére került. A kör kapott egy körvonalat, az étterem neve pedig a körön belül, a körív mentén, szabályosan alul- felül, középre rendezve helyezkedik el. Négy, szép őszi színpalettával kísérletezett Zsanett.



Minden adott, ami egy pecsétszerű logóhoz szükséges, a végeredménnyel mégsem lehetünk elégedettek, mert egy nagyon fontos dolog hiányzik az összhatásból. Nehéz felfedezni benne valamilyen személyiséget és kevés érzelmet vált ki.

Egy márka karakterét sokkal határozottan kell kifejezni, különben elvész a megkülönböztető ereje. A logó mindig üzen valamit, és arról (is) kell szólnia, hogy a márka milyen értékeket képvisel, miben különbözik a Platánfa étterem a szomszéd sarkon álló étteremtől.

Zsanett tökéletes elgondolással indult, de az első próbálkozás után rájött, hogy a logó nem csupán az alkotóelemek egyszerű összegyűjtése és szabályos elrendezése. Gondolatot kell kommunikálnia vizuálisan. Ennek kifejezésére felhasználnunk olyan eszközöket, mint a grafikus elemek, a vonal, pont, tér, elrendezés, betű, forma, szín.

Platán Étterem logótervezés- hallgatói munkák


A második sorozatában Zsanett már bátran, és felszabadultan kezdett a platán levél formával játszani. A motívum kilépett a keretből, a betű a sokkal markánsabb lett, a szöveget jól sikerült elhelyezni, és nemcsak nagyon merész színekkel, hanem színátmenetekkel is kísérletezett.
Sőt a textúráltság és a grunge hatás is előkerült. Ez a hatás pedig már elkezdi a formát is bontani, az alakzat struktúrája sokkal organikusabb és élőbb lett tőle.

Végül a logót arculati elemként is ellenőrizte. A borítékon és a bögrén sokkal jobban érzékelhető, hogy egy komplexebb grafikai logó működik-e vagy sem. Érdemes olyan mockup-okon, illetve felhasználási területeken tesztelni a munkánkat, amelyek életszerűen mutatják be a logónkat.

Hosszú út vezet egy logó harmonikus és esztétikus összhatású megjelenéséig. Zsanett fejlődése tanulságos, mint annak a megértése is, hogyan alakul ki a látvány többletjelenése, és hogyan kezdi egyértelműsíteni a vizuális kommunikáció egy adott étterem márkáját.

Platán Étterem logótervezés- hallgatói munkák
Platán Étterem logótervezés- hallgatói munkák
Platán Étterem logótervezés- hallgatói munkák