Könyvborító pszichológiai témához


könyvborító tervezés a Webdesign Workshop-on- hallgatói munkák


Egy bonyolultabb szakmai, tanácsadó, vagy pszichológiai témájú könyv esetében is érdemes pontosan ismerned a könyv hangulatát, mondanivalóját, stílusát, mielőtt tervezni kezdesz. Szerencsés esetben, a könyv címe és a könyvborítón szereplő kép szimbolikája találkozni tud, mint ahogy ennél a kreatív munkánál is láthatod. A kiút, és a naplementébe vesző valódi út képe felerősíti egymás hatását. Az utat övező hegyek és a futás ábrázolása a nehézségeket idézik, azonban a jobb oldalon felsejlő nyílt tér a kilátás, az életünkre való rálátás lehetőségét érzékelteti.

A sport egyébként is azt az érzetet adja az embernek, hogy a saját kezében tartja az irányítást, és összeszedetté tesz még egy nehéz helyzetben is. A fény megjelenése a képen derűt ébreszt, a főalak pólójának színe pedig rímel az tiszta ég kékjére, ami megint csak a pozitív végkifejlet lehetőségét sugallja. Az erős, szimbólumokkal telített kép elviszi az egész könyvborítót a hátán, már csak arra kellett vigyázni, hogy a cím kellő kontraszttal emelkedjen ki a háttérből, és ne rontsák el a feliratok a kompozíciót.

Itt találod a könyvhöz tartozó landing page, azaz eladási oldal tervét a hallgatói munkák adatbázisban

Érdemes egy pillantást vetni az első változatra is. Ez a koncepció azon alapult, hogy a válságban lévő embert ábrázolja, amivel majd az érdeklődő, reménybeli olvasó azonosulni tud. Azonban a gyakorlatban az emberek nem feltétlenül a valós énjükkel, helyzetükkel szeretnének azonosulni, hanem sok esetben éppen a vágyképükkel, egy olyan alakkal, akinek sikerült legyőznie a nehézségeket és harmóniában van önmagával.