Minimalista grafikus könyvborító


Könyv címlap tervezése

Project Leírás

A minimalizmus azért szokott jól működni, mert a szemünknek és az agyunknak csak véges figyelmet kell fordítania egy dizájnra. Azáltal, hogy a szemünknek kevesebb megfontolandó tárgyat kell értelmeznie, nagyobb figyelmet tudunk szentelni az ott lévő elemekre. Annak a kevés elemnek viszont valódi érdeklődést és figyelmet kell keltenie.





Karolin öt könyvborító változatát mutatjuk be. Ugyanazokkal az alkotóelemekkel dolgozik, alapvetően csak a méretek és az arányok módosulnak a verziókon. A legelső könyvborítót kevésnek éreztük. Az elemek nagyon kicsik és egy könyvesbolt polcán nem fog érvényesülni a többi könyv között. Ha hunyorogni kell, hogy el tudjuk olvasni a címet, akkor valamit változtatni kell rajta.

A második esetben a billenős kocsi óriásira nőtt, ami már egész jó, de az arányok is kibillentek vele együtt. Uralkodni kezd a térben a grafikai elem, és sajnos nem látjuk, hogy ez a kocsi dőlni fog az egyik irányba, eltűnt a libikóka jellege. A ferde sík ugyan kifejezhet valamit a billenékenységből, de alapból statikusnak, álló helyzetűnek látjuk.

A harmadik verzióban már jó a kocsi mérete, mégis marad hiányérzetünk. A szövegek elhelyezkedése és nagysága kíván beavatkozást. Egy kicsit szétesnek a szövegek, véletlenszerűnek tűnik a helyük és nem nagyon kerülnek kapcsolatba sem egymással, sem a grafikai elemmel. A nagy felső üres tér nem lesz rossz, de még egy kis magabiztosság és irányítás szükséges, hogy zavartalan legyen az összhatás.

A negyedik verzióban Karolina kipróbálta a javaslatunkat. Kértük, hogy legyen nagyobb a cím, és legyenek a feliratok párhuzamosak a ferde illusztráció vonalával. Az irányváltoztatással a cím és a grafika kapcsolatba került egymással, ez szerintünk elég is lehet, bár Karolin kísérletezett azzal is, hogy a kezdőbetűt az illusztráció szerves részévé tegye.

Az ötödik verzióban egy különleges megoldást látunk. A mozgást úgy érzékeltette Karolina, hogy a kis kocsit többszörözte, elforgatta és az átlátszóságot fokozatosan csökkentette. A kép sokkal dinamikusabb lett, az egész kompozíció megmozdult, a billenés élményét ügyesen ábrázolja. A szövegek is elnyerték a megfelelő méretüket és helyüket. Ugye milyen érdekes, hogy úgy alakult ki egyensúly a kompozíción, hogy az egyik alkotóelemet bemozdítottuk.hotoshop munka értékét.

Könyvorító tervezés grafikus elemekkel-Webdesign Workshop- hallgatói munkák
Könyvorító tervezés grafikus elemekkel-Webdesign Workshop- hallgatói munkák
Könyvorító tervezés grafikus elemekkel-Webdesign Workshop- hallgatói munkák
Könyvorító tervezés grafikus elemekkel-Webdesign Workshop- hallgatói munkák
Könyvorító tervezés grafikus elemekkel-Webdesign Workshop- hallgatói munkák