Mielőtt egy kiadvány tervezésébe kezdünk, néhány egyszerűnek tűnő kérdésre kell válaszolnunk. Melyek azok a jól megkülönböztethető információs egységes, amelyeket meg kell formázni? Mely részek keltsék fel leginkább az olvasó figyelmét?
Kreatív Webdesign Tanfolyam hallgatói munkák
Három átgondolt, határozott koncepció ugyanarra a könyvborítóra. Ötletesek, kreatívak, sajátosak, egyediek.
Két stílusos, remek szórólap más-más elrendezéssel. A négyzetes rácsszerkezetű szórólap szabályossága ellenére sem unalmas, a struktúra kifejezetten jót tesz az információ gyors befogadásának. Az aszimmetrikus elrendezés pedig igazi szórólapos bomba, aminek kétsétgtelenül erős figyelemfelkető ereje van.
Az összhatás egységes, a felépítés logikus, az üzenet tökéletesen átjön. A nyomtatott kiadványon és az online hirdetési blokkban alkalmazott konzisztens arculati elemekért pedig külön dicséret jár.
Ugyanaz a szimbólum, ismétlődnek a jelképek, hasonlóak az elrendezések, mégis merőben eltérő koncepciók alakultak ki ezeken a könyvborító terveken.
Nem könnyű témához nyúlt Dóri, hiszen egy végtag elvesztésével való megküzdéshez kötötte a Coco Chanel idézetet.
Ugyanaz a szimbólum, ismétlődnek a jelképek, hasonlóak az elrendezések, mégis merőben eltérő koncepciók alakultak ki ezeken a könyvborító terveken.
Az arányérzékek nagy próbája a vintage stílus, és hallgatónk bizonyította, hogy túláradás nélkül is lehet alkalmazni a karakteres stílusjegyeket.
Nem véletlen, hogy vonzódunk a monogram logókhoz. Az egyik legősibb jelnek számít, a kezdőbetűket királyi, vallási, városi szimbólumokban a kezdetektől fogva alkalmazzák.
Ugyanaz a cím és ugyanolyan témájúak az illusztrációk. Mégis négy különböző hangulatú könyvborítót látunk, ami a felhasznált betűknek, a grafikák stílusának és a színeknek köszönhető.
Mutatunk két teljesen különböző stílusban elkészített weboldaltervet. Mind a kettőről azonnal kiderül, hogy miről szól és azt is tudjuk, hogy milyen design gondolkodásmódja van az adott belsőépítésznek.
Különös érzelmeket közvetít ez a könyvborító, amit alapvetően két vizuális alkotóelemmel ért el a hallgatónk. Egy beszédes grafikai elemmel és egy textúrával dolgozik, az összhatás azonban átlagon felüli lett.
Ebben a koncepcióban hallgatónk céltudatosan megtervezte azokat a vizuális komponenseket, amelyek tűpontosan célozzák a fogyasztói korosztályt.
Ez a szórólap terv kíváló példája a vizuális egységesség erejének. Minden alkotóelemnek helye van, és az elemek egymással szoros kapcsolatban állnak.
Sokszor ámulatba esünk a Photoshop vizsgán készített munkákon. Denisa is megkoronázta tanfolyami teljesítményét ezekkel az alkotásokkal.
Mutatjuk, hogyan lehet az evőeszközök ikonjait közhelymentesen használni egy étterem logójában.
A kiadványoknak is van arculata. Mutatjuk, hogy milyen egy jól megkülönböztethető szórólap, ami gyakorlatilag csak tipofil hatásokkal éri el a célját.
Könyvborító tervezésnél is az a feladat, hogy többletjelentést alakítsunk ki az alkotóelemek kiválasztásával, elrendezésével. Erre mutatunk egy szép hallgató munkát.
A képek óriási szerepet játszanak abban, hogy egy szórólap információit milyen gyorsan és könnyen fogadnak be a nézők. Az érdeklődés felkeltésére leginkább a pozitív tartalmú képek a legalkalmasabbak, azonban mutatunk egy ellenpéldát is. Ez a hallgatói munka jól példzza, hogy a vizuális környezet és a képtípus is befolyásolja a az érzelmi reakciókat.
Vannak márkák, amelyeknek kifejezetten jól áll a grunge stílus. Amikor a szabadság, vagányság, alternatívitás értékeiről kell vizuális üzeneteket megfolgalmaznunk, akkor bátran alkalmazhatóak a grunge design stíluselemei.