Azokról a lapozható Instagram posztokról van szó, amelyek nagyon gyakoriak a céges Instagram fiókokban. A divat témakör is imádja ezt a tartalomtípust, de kifejezetten hasznos a szakértői, tanácsadói márkák szempontjából is. Ha valamire több példát lehet hozni, egy termék használatának több aspektusát szeretnénk megmutatni, vagy egész egyszerűen csak egy gyűjteményről van szó, akkor elég nyilvánvaló választás az Instagram carousel.

Ragyogó lehetőség az ismeretterjesztő, oktató jellegű tartalmak esetében is, mert tagolt információt nyújt, adagolni lehet a mondanivalót. Nem véletlen, hogy az Udemy Instagram fiókjában gyakran találkozunk szöveges Instagram carouseles tartalommal. Ami azért érdekes, mert eredetileg az Instagramot a telefonnal készített spontán fotók megosztására találták ki, ez a fajta tartalom pedig se nem spontán, se nem vizuális.

Természetesen gyakoribb, hogy a szöveges mondanivalót valamilyen frappáns illusztrációval egészítik ki, amire a Designspective Instagram fiókjában is sok példát találhatsz.

Nem tudjuk ki volt az első, aki egy képnek csak a felét rakta ki az első oldalra, ezzel is lapozásra késztetve az érdeklődőket, de a gyakorlat futótűzként terjedt el a szakértői Instagram fiókokban. Hogy mennyire lesz hosszú életű ez a divathullám, még nem tudjuk. Valódi kommunikációs tartalma ritkán van, inkább csak a tervezett, tudatos tartalomra utal, és egyfajta játékosságot visz a tartalomba. Szinte minden webdesignnal foglalkozó fiókban megtaláltuk, az illusztráción a The Christas Nikos, a Designspective és a JustCreative Instagram fiókjaiból mutatunk egy részletet.

Az igazán profi carouselek teljes mértékben az arculatba illenek. Váltogatják a világos és sötét háttereket, gyakran élnek a nagy címsorok és az olvasható szövegek tömbjeinek kontrasztjával. Itt már a történetmesélés is előtérbe kerülhet. Ihletet lehet meríteni a képregényekből is, de a klasszikus storytelling eszköztára ebben a környezetben is képes érvényesülni. Az igazán profik még egy-két humoros fordulatot, vagy csattanót is képesek belevinni a mondanivalójukba.

Innen már csak egy lépés a tutorial típusú mondanivaló, amiben egy folyamat lépéseit szeretnénk világosan elkülönítve átadni az érdeklődőknek.

A követők nagyon szeretik a carouseles tartalmakat, sokkal nagyobb elköteleződést mutatnak irántuk, mintha egy sima posztról lenne szó. Érdemes kialakítani azt az eszköztárat, amivel könnyen és gyorsan létrehozható egy carouseles tartalom. A legcélszerűbb, ha egyben tervezed Photoshopban az elemeket, és a Slice tool segítségével készíted el a szeleteket. Tervezéskor folyamatosan látod egymás mellett a teljes történetet, könnyedén érvényesítheted az arculati elemeket, ugyanakkor egy gombnyomással egyben lementi neked az összes képet a kívánt méretben, és már csak fel kell rögzítened az Instagram felületére. Ne feledkezz meg a körültekintő hashtag stratégiáról sem.

Ha nem tudod, hogyan kell az ilyen tervezett tartalmat az asztali számítógépről berögzíteni, akkor találsz egy leírást a blogban, amiben 3 ilyen Instagram feltöltő módszerrel is megismerkedhetsz.

Carusel készítése Photoshopban

1. lépés

Nyitunk egy 1080×1080 px-es új dokumentumot (72 ppi felbontással). Átméretezzük a Canvas size méretét (Image>Canvas size menüpontból) az alábbi paraméterek szerint.

  • Mértékegység: percent
  • Width: 1000 (10 kocka esetén)
  • Anchor (bal oldali középső nyíl)

2. lépés

Készítünk egy új Guide Layout-ot. A View > New Guide Layout-ban adjuk meg ezeket az értékeket. Legyen 10 oszlop (sorok száma nulla, és ne legyen margó).

3. lépés

Szeletekre vágjuk a rács mentén. Slice tool-ra váltunk és a grid alapján szeleteket hozzunk létre.

4. lépés

Átnevezzük a szeleteket. Ahhoz, hogy átnevezzük a szeleteket először válts a Slice Select Tool-ra. Ez a lépés nem kötelező, csak ajánlott. Később is átnevezheted, amikor mented a képeket.

A pici kék képikonra kattintva előugrik a Slice Options panel. Itt tudod átnevezni a szeleteket.

Így el is készült az alap, kezdheted az Instagram carusel képek szerkesztését. Ha munka közben nem akarod látni a slice-okat, akkor kapcsold ki a pipát a View/Show/Slices menüpontban.

Képek mentése Carousel-ből

1. lépés

File/Export/Save for web… Majd kattints a Slice ikonra.

2. lépés

Ha eddig nem nevezted el a Slice-okat, akkor itt megteheted. Kétszer kattints a pici kék képikonra. Felugrik a Slice Options ablak, ahol nevet adhatsz a szeleteknek.

3. lépés

Kattints a Save-re. Lent, a legördülő menüben az alábbi opciók közül választhatsz:

  • All Slices (ez az alapértelmezett)
  • All User Slices
  • Selected Slices

Válaszd az All Slices lehetőséget, ha az összes képet szeretnéd exportálni. 

4. lépés

A Photoshop készít egy „images” mappát, ebbe menti az összes képet.

Ha szeretnél tippeket adni másoknak, vidd hírét a blogbejegyzésnek, oszd meg, vagy küldd át a linket annak, akit érdekelhet. És kövesd a WEBARTERY-t az Instagramon is, még a régi nevünkön kreativwebdesigntanfolyam elnevezéssel fogsz megtalálni.