A legfőbb látószervünk az agyunk. Objektumokat látunk, nem pedig pixeleket. Az egymáshoz tartozó dolgokat korán megtanuljuk felismerni, hiszen azok egyneműek, egyszínűek, közeli pontok alkotják, amelyek sokszor együtt mozognak. Az emberi agy ott is mintákat lát, ahol csak véletlenszerű ponthalmazok vannak. Gondoljatok csak a csillagképekre. Most olyan hirdetéseket válogattam össze a Coloribus.com oldaláról, amelyek tudatos vizuális megtévesztésen alapulnak. Az agyunk mintafelismerési mechanizmusát tréfálják meg, így kelhet új életre Shakespeare grafikus reinkarnációja egy fülhallgatóként.
Nézzétek meg ezt a 15 erőteljes, egy életre megjegyezhető hirdetést, és ne lepődjetek meg, ha csak második pillantásra lehet felfogni a valódi értelmüket.
Boots – lehet-e szexi egy lábápoló krém?
Könyvcsere program – hozz egy regényt és vigyél el egy másikat
Jeep SUV – egy husky és egy teve találkozása
Whiskas – macskáknak
AIAIAI fülhallgató – szexivé teszi a hangzást
Szabadítsd fel a bőröd – Schick borotva reklám
Egyszerűen okosnak néz ki – Ozeal optika
Mosolyogj többet – Sennheiser fülhallgató
Milliók élnek iható víz nélkül, te meg ölbe tett kézzel nézed?
Hangoskönyvek – Shakespeare művei
Garnier Fructis shampoo – minden hajtípusra
Magyarul szintén nem él a szójáték, ugyanis a „hair” angolul szőrt is jelent. Magyarul talán azzal a címmel élne a hirdetés, hogy „Vigyázz, mit mosol vele!”
Múzeumok éjszakája a Van Gogh múzeumban
Látod egyszerre a betűt és a lányt? – Ne SMS-ezz vezetés közben (Fiat)
Felvétel indul – csapó 1 – Durex reklám
Az angol szójáték nem igazán fordítható le: Lights off. Action. A magyar megfelelőjének a „Csapó”-nak nincs meg az a szexuális töltete, mint az „Action”-nek.
Micsoda csúszás volt – egy kanadai csúszdapark hirdetése
A képek a coloribus.com-ról származnak