20 nemzetközi webshop termék-lista oldala

Kocsis Kata képe


Az interneten nagyon sok olyan oldal van, amely a saját környezetén belül ugyanazt nyújtja. A felhasználói regisztráció majdnem minden website-on ugyanúgy zajlik. Mégis minden oldalon máshogy néz ki. Két hírlevél feliratkozás menete sem sokban különbözik egymástól. Azonban a hírlevélblokkok szövegezése, az alkalmazott webdesign már nagyobb eltéréseket mutathat.

Én most a webshopok termék-lista oldalaira koncentráltam, és kigyűjtöttem 20 nagy forgalmú, sok terméket forgalmazó webshop lista oldalait. Unalomig ismételt téma, látszólag nem túl nagy variációs lehetőségekkel. Az ördög azonban most is a részletekben rejlik. Aki veszi a fáradtságot, hogy rákattintson mind a húsz példára, az nagyon érdekes következtetéseket vonhat le a webshopok tervezésével kapcsolatban. Érdemes megfigyelni, hogy a különböző témák szerint megfigyelhetőek-e hasonlóságok? Azaz, vannak-e például a ruhák árusításával foglalkozó webshopoknak közös tulajdonságaik? Milyen mélységűek a kategóriák? Milyen elnevezéseket alkalmaznak? Mennyire viszik el a termék fotók a webshopot? Hogyan lehet ellensúlyozni, ha a termék nem fotogén, nem mutat jól, mégis el szeretnénk adni?

Akár webdesignerként állsz webshop tervezés előtt, akár a saját vállalkozásodban tervezed a virtuális bolt megnyitását, érdemes először a nagy, működő példák tanulmányozásával kezdened. Ehhez nyújt segítséget az alábbi gyűjtemény. Ahogyan a valós életben is máshogy működik mondjuk a METRO áruház és a sarki kisbolt, úgy természetesen a webshopok világában is megvannak a hatalmas mamutok és a kevesebb terméket áruló kisebb boltok is. A lista összeállításakor arra törekedtem, hogy az igazán nagy termék-választékot felvonultató webshopokat kutassam fel az elemzéshez. Ebben az esetben ugyanis létkérdés a tartalomszervezés, a megfelelő kategorizálás, a szűrési lehetőségek biztosítása.






Érdemes megfigyelni azt is, hogy a termékek logikai kategóriái mellett megjelennek az általam csak "célközönség kategóriáknak" nevezett menüpontok, szűrési lehetőségek is. Például a blúzok és a cipők egyfajta logikai kategóriát képeznek a ruhákon belül. A férfiaknak illetve a nőknek szóló menüpontok azonban két alapvető célcsoportot igyekeznek elkülöníteni.

Szívesen látom hozzászólásban a további, hazai pozitív példákat is. Ti melyik virtuális boltban vásároltok?

Új hozzászólás

CAPTCHA
Bizonyítsd be, hogy nem vagy robot!
    _  __     __          _               _____ 
(_) \ \ / / _ __ | | _ __ ___ | ____|
| | \ \ / / | '_ \ | | | '_ ` _ \ | _|
| | \ V / | |_) | | | | | | | | | | |___
_/ | \_/ | .__/ |_| |_| |_| |_| |_____|
|__/ |_|
Enter the code depicted in ASCII art style.

Kocsis Kata

programtervező matematikus, webdesign oktató
Kocsis Kata, programtervező matematikus, webdesign oktató

Életem legfantasztikusabb döntése volt a sok kompromisszummal terhelt alkalmazotti lét feladása. Nagyon büszke vagyok négy éve alapított saját cégünkre, ami az én szememben életforma, hivatás, közösség és gyönyörű célok együttese.

A Kreatív Webdesign Tanfolyamok nem egyszerűen online tanfolyami termékek a számomra. A szaktudáson, a tapasztalaton túl olyan értékeket is szeretnék közvetíteni, amelyek a mai társadalomban hiánycikknek számítanak. A vizuális kultúra és igényesség fejlesztése, a művészet és az alkotás becsempészése a hétköznapokba, az együttműködésben rejlő erő megtapasztalása azoknak a hallgatóknak is nagyon sokat adhat, akikből végül nem is lesz webdesigner.

Melyik témák érdekelnek a legjobban?

* kötelező mezők



Ezek a témák érdekelnek

Go to top