2021 logó trendjei

9 inspiráló logó trend 2021-ben, amit ismerned kell

2021 vizuális logó trendjei

Kreatív tipográfia, szokatlan betűk

A logótervezési trendek 2021-ben nem szakadnak el a grafikai tervezés területeitől, sok esetben látjuk, hogy párhuzamosan, kéz a kézben járnak egymással.

Az elmúlt években megszokhattuk a minimalista sans serif esztétikát, és továbbra is rengeteg ultraminimalista logó fog születni a talpatlan betűkkel, mert nem szűnik az igény az egyértelműségre és az egyszerűségre.

Azonban, amire érdemes figyelni a tipográfiai logók esetében 2021-ben, az nem más, mint a rendkívül egyedi, eredeti, szélsőséges megoldásokkal operáló logótípiák. Úgy tűnik, hogy a tervezők nem ijednek meg a tabuk döntögetésétől és a brutalizmustól, ha betűkről van szó. A sans-serif antikvák tömegessé válásának talán az lett az egyik hozománya, hogy olyan fontokat kerestek a tervezők, amelyek erőteljesebben hangsúlyozzák a márka személyiségét, és a múltbéli betűtípusok és stílusok felé fordultak. Három irányzat tapintható a jövőben.

Gót betűk

A 12-15. századra jellemző gót betűs írás egyre többször bukkan fel a logókban. Tört vonalai sötét hangulatot teremtenek, szögletesek, masszívak. A középkori kódexeket és krónikákákat idézik, gyakran kötjük hozzá a misztikumot és mágiát. A modern korban soha nem tűnt el, a hagyományos diplomák és oklevelek mind a mai napig gót betűket használnak, de a heavy metal és a rockzene arculati kultúrája is lefoglalta magának ezt az írástípust.

Modern és neogót változatainak nagy a vonzereje, rengeteg blackletter típusú font jelent meg mostanában. Bár olvashatósága a tűréshatáron mozog, úgy tűnik, hogy a sörfőzdék, tetováló műhelyek, harcművészeti stúdiók márkái követelménynek érzik a használatát. Ami nem is rossz döntés, mert egyszerre képes érzékeltetni a kézművesség és hagyományosság értékeit, valamint a drámaiságot, eleganciát, stílust és alternatív megjelenést.

Torzított betűk

Egy újfajta dinamizmus jelent meg a logók betűiben, ami a változatos szélességgel operál. A tervezők az avantgarde tipográfiából, és Paula Scher 1990-es munkáiból merítik az ihletet. Összességében azt látjuk, hogy a kreatívipar arra a jelenségre reflektál, hogy a fizikai és digitális tér összemosódik. A virtuálisan mozgó tér és a valóság rétegei átfedik egymást és összecsúsznak, és ezt a jelenséget ragadják meg a tervezőgrafikusok.

Mindenesetre valamiféle emberi vonással ruházzák fel a betűket, enyhe „tökéletlenségeket” kapnak, és ezzel személyiséget és lelket kölcsönözve a betűlogóknak. A szögeket, formákat merészen torzítják, különböző és éles vonalvastagságok jellemzik, összezúzva, kifeszítve megcsavarva. A geometriai tisztaságnak néha hűlt helyét tapasztaljuk. Az a káosz, amit a grafikai tervezési trendeknél már bemutattunk, felbukkant a tipográfiai logóknál.

Egy másik torzítási tendencia a szórakoztató, furcsa, kerekded, hullámzó, organikus betűtípusok használata. Nagyon kifejező és empatikus hatást keltenek, kövérek és fluidok. Ezek a kísérletezések rendkívül népszerűek, mert egyedi stílusukkal kiválóan alkalmasak érzelmek kifejezésére, ugyanakkor merészek és figyelemfelkeltők.

Hiányos betűk

Nem újkeletű megoldás, azonban 2021-ben a logótervezők előszeretettel alkalmaznak hiányos betűket, és játszanak a negatív terekkel. Ezek a logók titokzatosak, felkeltik a kiváncsiságot és vizuálisan feltűnőek, azonban minden körülmények között vigyázni kell az az olvashatóságra.

2021 vizuális trendjei

Forrás: Alex Aperios
2021 grafikai tervezési trendjei

Forrás: Ross Bruggink
2021 grafikai tervezési trendjei

Forrás: Luca Riva

Autentikus portrék a logóban

A 2021-es év egyik legigéretesebb tendeciája az, hogy a logók autentikus emberi karaktereket tartalmaznak. Az arculat megszemélyesítésére nincs is ennél jobb módszer, hiszen érzésekkel, tulajdonságokkal ruházza fel a márkát, egyéniséget adva a vállalkozás üzleti megjelenésének.
Az ikonikus karakterekre, kabala emblémákra álalában jellemző, hogy kiemelkednek a tömegből, gyorsan bevésődnek az emlékezetbe.
Ráadásul a videók és az animációk robbanásszerű terjedése egyre több lehetőséget kínál arra, hogy az embléma megmozduljon, életre keljen. A valóságos emberi arcok mikroanimációi pedig kimeríthetlenné, adaptívá teszi az ilyen típusú logókat. Figyelem, szakállasok előnyben.

2021 vizuális trendjei

Forrás: Jano Kobalia
2021 vizuális trendjei

Forrás: Max.Mer
2021 vizuális trendjei

Forrás: Peter Voth
2021 vizuális trendjei

Forrás: Dorian Avila

Furcsa figurák

Ebbe a kategóriába soroltuk azokat a furcsa, és néha meghökkentő kabala figurákat, amikből összegyűjtöttünk egy csokorra valót. Viccesek, erősen elnagyoltak, túlzásokba hajló jellegzetességekkel. Ezek a kitalált karakterek nem mindennapiak és szokatlanok. Közhelymentességük üdítően hat. De azért nem kockázatmentes egy ilyen logó felvállalása, mert alapvetően a szórakoztatóiparra és a gyerek célközönségre asszociálunk a látottak alapján.

Színátmenetes logók

A színátmenetes logók töretlenül burjánzanak 2021-ben is, de új szintre emelik a tervezők és újszerű módon alkalmazzák. Már nem feltétlenül szomszédos színeket társítanak, és egymástól távol eső árnyalatok is kölcsönhatásba kerülnek a gradiensekben. Az egymást fedő elemek továbbra is divatosnak számítanak.

Geometriai logók

A 2021-es tervezők kihasználják az egyszerű vonalakban és formákban rejlő erőt. A geometriai formákon alapuló logók formanyelve végtelenül tiszta és átlátható, éppen ezért könnyen és gyorsan értelmezhetőek, ugyanakkor emlékezetesek és szerethetőek is. Népszerűségük tart már egy ideje, éppen ezért fennáll a túlhasználás veszélye.

Amikor több ezer vállalkozás osztozik azonos vagy hasonló kinézetű geometriai logóval, lehetetlen lesz kitűnni velük. Csak néhány alapvető geometriai alakzat létezik - négyzet, kör, háromszög - és bármilyen kreatívan is használják fel a tervezők, véges a kombinációk száma. Már most úgy érezzük, hogy "csak egy újabb geometriai formájú logótervet" látunk.

2021-ben a meleg, vidám, barátságos színek uralkodnak a geometrián, és a sarkokat is puhábbá, kerekebbé teszik, elrendezésük játékosabbá válik, amivel jól ellensúlyozható a matematikai merevsége.

Ősi szimbólumok

2021 felfedezi az ősi szimbólumok erejét. Szakrális, spirituális és okkult jelek, mitológiai és pogány szimbólumok, rúnák és mindent látó szemek jelennek meg a márkák arculatában.

Nehéz megítélni, hogy mennyire fogja az üzleti és vállalati szféra magáénak érezni ezt a korszerűsített szimbolikát. Az európaitól eltérő kultúrák, civilizációk jelképeit gyakran tekintjük misztikusnak, jelentésüket meg kell fejteni és érteni. Mindenesetre nem vitatjuk esztétikai és eszmei értékeiket, és egyetértünk abban, hogy gazdag képzettársítási lehetőséget nyújtanak korunkban is.

A tervezők tehát alámerülnek a szimbólumok világában, új formai élményeket keresve. Az biztos, hogy egy modern logónak ugyanaz a célja, mint az ősi hieroglifáknak és piktogramoknak: kommunikáció jelekkel, jelképekkel, egyszerűsített ikonográfiával.

Tintarajzok

A tintarajzos logókra felkapjuk a fejünket. Mert bonyolultak, részletgazdag vonalakból állnak, hihetetlenül szép grafikákkal tűnnek ki a tömegből. Kézzel rajzoltak, és határozottan a minőségre és az egyéniségre utalnak. 2021-ben sokkal több ehhez hasonló hiperrészletes rajzos logóval fogunk találkozni. Sok problémát és kérdést vet fel a méretezhetőségük, azonban mi nagyon szeretjük ezt a trendet, és csak ámulunk a láttottakon.

2021 vizuális trendjei

Forrás: Denis Davydov
2021 vizuális trendjei

Forrás: Malina Cosmica
2021 vizuális trendjei

Forrás: Yokaona
2021 vizuális trendjei

Forrás: Yolka Juzyk

Színpaletták 2021-ben

Bár a pasztelek erősen jelen lesznek, óhatatlanul apadni kezd a halvány rózsaszín, mentazöld, tompa mályva és a babakék színtendencia hulláma. Nem véletlen, hogy a Pantone az erőteljes világos, világító sárga színt választotta a 2021-es év színeként és most ne is emlegessük a komor szürke árnyalatot.

A merész, élénk, telített színek felfutását várjuk, ami sokszor akár pszichedeliába hajlik. Gazdag színkombinációkat jósolnak és figyelemfelkető holografikus elemeket. Úgy tűnik, hogy elegünk lett a tompított árnyalatokból, telítettségre, fényességre vágyunk, miután egy éve fürdőzünk a színtelen kézfertőtlenítőben.

Animált logók

Arra számítunk, hogy az animációk végérvényesen elfoglalják saját helyüket a logótervezésben és hamarosan arról fogunk listákat írni, hogy milyen motion grafikai stílusok, trendek várhatóak. Ez lesz a leghosszantartóbb jövőbeli irányzat és a tervezők egyre gyakrabban számíthatnak arra a megrendelői igényre, hogy animált formában is prezentálni kell az arculati elemeket. Az biztos, hogy rendkívül figyelemfelkeltőek a mikromozgásokkal életre keltett logók, naprakésznek és menőnek számítanak az animált logóval rendelkező márkarculatok.

Share this post