hozzáadott érték kommunikációja

Gyűlölöm az eladást

A szabadúszásban azt a legnehezebb megszokni, hogy azok a tevékenységek is a nyakadba szakadnak, amelyeket nem szeretsz, vagy alkatilag nem vagy rá alkalmas. Vagy ha bele is tanulsz, sikeresen csinálod, akkor is feszültségeket kelt benned.

Nálam ebbe a kategóriába tartozik az eladás. Nem szeretek manipulálni, nem szeretek marketing szöveget fogalmazni, nem szeretek folyton ajánlkozni. Az alkalmazotti lét olyan egyszerű ebből a szempontból. Az elején eldöntik, hogy rám van-e szükségük, és utána nekik is érdekük, hogy beváljak a meghirdetett munkakörben. Akik felvesznek pont ehhez értenek, a személyiségvonások és a képességek feltérképezéséhez, így megbízhatok az ítéletükben. A második körben olyan emberek ítélkeznek felettem, akik szintén szakmabeliek, akik meg tudják ítélni, hogy az én szaktudásom, szellemi képességeim megfelelőek lesznek-e. De utána már nem kell minden hónapban újra pályáznom. Nem kell minden egyes feladatnál újra kezdenem az önfényezést. Nincs semmi más dolgom, mint hogy jól végezzem a munkám, és minimálisan kommunikáljam a közvetlen környezetemben a sikereimet.

Ezzel szemben, amióta szabad úszó vagyok, minden hónapban el kell adnom magam, és a rendszert, amit kitaláltam. Én csak dolgozni szeretnék, és ehhez keresek partnereket, de ez már nem az elegáns állás-interjú keretei között zajlik, hanem egy olyan közegben, ahol ez a törekvésem reklámnak minősül. Bárcsak azonnal megtalálnám azokat, akik éppen webdesignt vagy HTML programozást akarnak tanulni. Bárcsak közvetlenül azokhoz juthatnék el, akiknek szimpatikus vagyok, és megértik az én közösségi, online módszeremben rejlő hozzáadott értéket.

Én ugyanis nem akarok meggyőzni senkit, akinek ellenérzései vannak. Nem akarok rábeszélni egyetlen embert sem. Csak meg akarom találni azokat, akiknek pontosan rám van szükségük. Az önazonos kommunikációval nincs bajom, pozitív visszajelzésekből nincs hiány. Jól kezelem a konkurencia karaktergyilkos hadjáratait is. Csak hirdetést ne kellene fogalmazni. Csak csali info anyagot ne kellene a bot végére lógatni. Én csak dolgozni szeretnék.

Amit a marketing szakértők tanítanak, csak félig-meddig jön be. Soha olyan passzív hallgatóim nem voltak, mint akik "nyerték" a tanfolyamot (tisztelet a kivételnek). A szociális alapon ingyen adott tanfolyam (több száz órás munkám van benne) annyi viszonzást nem ért a non-profit szervezetnek, hogy egy linket tegyen ki az oldalamról. A féláras akciók ugyan sok megrendelést behoznak, de magas lesz a kosárban hagyások aránya. Az impulzív marketing hatás érvényesül, de csak félig. Mert pár nap múlva kijózanodnak, és rájönnek, hogy tulajdonképpen nincs is heti 3-4 órájuk a tanulásra. A legtöbbet azok a hallgatók érnek, akik hónapokig, évekig érlelik a döntést. Akik nagy önismerettel rendelkeznek és céltudatosak. Akik "beszivárognak" és nem egy kampány hatására cselekszenek.

Ami különösen fel tud bosszantani, ha olyanok ítélkeznek rólam, akik soha az életben nem dolgoztak velem, egyetlen termékemet sem látták, fogalmuk nincs, mi folyik az oktatáson, talán életükben egy Wordpress weboldalt összeraktak és ebben ki is merül az informatikai tudásuk, nem tanítottak egyetlen embert sem, nemhogy csoportokat, és akkor kijavítják a Facebook posztomban a dátum helyesírását. 25.-én és nem 25-én. És én csak annyit reagálhatok, hogy köszönöm, javítom. A legtöbb emberre, aki bántó, kritikus, éles hozzászólásokat hagy hátra, nem tudok felnézni. Vetek egy pillantást az FB oldalára, vagy a LinkedIn profiljára és nem találok értékelhető munkahelyet, vagy iskolát.

Alkalmazottként is vannak az embernek konfliktusai, a kollégáid is ítélkeznek. Csakhogy van egy óriási különbség. Ők ismernek, dolgoztak veled, és értenek ahhoz a szakmához, amiről véleményt alkotnak. Ráadásul négyszemközt vagy akár írásban is folytathatod a diskurzust egy védett, támogató közegben, ahol a trollok kórusa nem ad drámai felhangokat a párbeszédhez.

Vannak olyan személyiség vonások, amiket az ember gyengeségnek minősít, és sokat dolgozik a megváltoztatásukon. És vannak olyanok, amelyeket annak ellenére meg szeretnél őrizni, hogy gondot okoznak az életedben. Hát így vagyok én is az eladással. Nem akarok fejlődni, nem akarok nagy kampányokat menedzselni, nem akarom behízelegni magam egy reggeli TV műsorba szakértőnek, nem akarom a vállalkozásbeli, pénzügyi, vagy emberi sikereimet folyamatosan kommunikálni. Én csak dolgozni szeretnék. Aki besétál a kapun a kitartó, minőségi tartalom alapján, azt tárt karokkal várom. A többiek ezer más lehetőség közül választhatnak.

Share this post

Leave a comment

(If you're a human, don't change the following field)
Keresztnév.
(If you're a human, don't change the following field)
Keresztnév.
(If you're a human, don't change the following field)
Keresztnév.

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Bizonyítsd be, hogy nem vagy robot!
10 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.