Hogyan használják a magyarok a közösségi médiát? (2016)
Az eredeti kutatási eredményeket itt tették közzé, és itt olvashatsz a kutatás körülményeiről is. Magáról az intézményről pedig a MediaQ saját honlapján tájékozódhatsz
Ahhoz, hogy az online marketing stratégiádat optimálisan alakíthasd ki, nem árt tisztában lenni azzal, hogyan és kik használják a a magyar piacon a különböző közösségi felületeket. Bár a MediaQ kutatása 2016-os adatokat tartalmaz, érdemes rápillantani az adatokra és a grafikonokra.
Facebook - 5 400 000
5,4 millió magyar használja aktívan a legnagyobb közösségi hálózatot a platform saját adatai szerint. Az előző évekhez képest nem volt növekedés 2016-ban.
Instagram - 1 100 000
1,1 millió magyar használja a platformot, ami egyébként már a Facebook tulajdonában van, így ez az adat is a tulajdonos által közölt eredmény.
Add to any szolgáltatás tartalommegosztáshoz
Forrás: MediaQ
Messenger - 4 671 000
4,671 milliónyi magyar üzenget a régi Facebook chat-en. Ekkora felhasználói bázist nem lehet egy legyintéssel elintézni.
YouTube - 3 849 000
3,849 millió magyar saját állítása szerint használja a YouTube-ot. A napi szintű használók között nagyobb a fiatalok aránya.
Pinterest - 946 000
946 ezer magyar használja rendszeresen, elsősorban a nők körében népszerű.
LinkedIn - 715 000
715 ezer magyar használja a professzionális közösségi hálózatot, nagyobb az értelmiségiek aránya.
Twitter - 582 000
582 ezer magyar van regisztrálva, de csak a 2%-uk használja aktívan.
Snapchat - 493 000
493 ezer, első sorban 25 év alattiak
Whatsapp - 355 000
355 ezer, 15-30 közötti fiatalok
Viber - 225 000
225 ezer, 30-40 közötti nők
Google+ - 196 000
196 ezer magyar használja, de kevésbé élő közösséget alkotnak. Valószínűleg azok vannak itt többségben, akik a keresőoptimalizálást akarják támogatni a Google saját platformjával.
Foursquare - 143 000
143 ezer magyar, 20-40 évesek , utazáshoz használják
Meetup - 99 000
99 ezer, 25-35 éves techie-k
A Facebook is volt kicsi. Az erőviszonyok folyamatosan változnak, ezért ismerni kell az újdonságokat, a most még kevés felhasználót megmozgató felületeket is.
Az online töltött idő megoszlása is fontos lehet, amikor érdeklődőkre vadászol. 2016 év végén a felhasználók naponta 203 percet töltöttek el online. Több, mint három teljes órát. Természetesen korosztályonként változó fontosságú szerepet tölt be az életünkben az online média. Minél fiatalabb valaki, annál több időt lóg a neten. De még az 50 pluszos korosztály is naponta 120 percet tölt internetezéssel.
Add to any szolgáltatás tartalommegosztáshoz
Forrás: MediaQ
A napi böngészéseink átlaga az alábbi arányban oszlik meg.
30,8%-át a Facebook teszi ki, 9,8%-át a YouTube, 8,5%-át valamilyen chat program, 6,3%-át az Instagram, 27%-át weboldalak böngészése, 13%-át e-mailezés. Szintén jelentős eltérések vannak a különböző generációk között. minél fiatalabb valaki, annál inkább a chat-et részesíti előnyben az email-lel szemben.
Add to any szolgáltatás tartalommegosztáshoz
Forrás: MediaQ
Torzíthatja az adatokat, hogy amikor mobilon kattintunk a Facebookon egy weboldalra, akkor a Facebook saját böngészője jön be (vagy Instant Cikk formátum), vagyis a weben töltött tényleges idő valószínűleg több a statisztikában szereplőnél.
A Magyar Újságírók Szövetsége szintén közzétett egy másik forrásból származó, 2016-ra vonatkozó kutatási eredményt, azt is érdemes mellé olvasni.
A legfrissebb adatokat havi bontásban a Socialbakers honlapján lehet elérni. Természetesen az ingyenesen elérhető adatok éppen csak ízelítőül szolgálnak.
További friss kutatási eredmények ezeken a linkeken:
Egy friss kutatás a magyarok mobilozási szokásairól
Friss adatok arról, milyen felületeken tájékozódnak a Magyarok
2018-as prezentáció az internetezők média fogyasztásáról
Leave a comment