Pantone történelem - az év Pantone színei 2010-től napjainkig

Kocsis Kata képe


Az év Pantene színe 2018-ban az ultra viola



A képek eredetije a Pixabay-ról származik

A Pantone Intézet minden év végén kihirdeti a következő évre vonatkozó előrejelzését, az "Év színét". Hogy mi alapján próbálják meg a világon érzékelhető tendenciákat egyetlen színben kifejezni, az persze rejtély. Maga az intézmény egy színkommunikációs rendszer kidolgozója, amely lehetővé teszi, hogy a legkülönbözőbb iparágak, a legkülönbözőbb gyártási technológiák mellett szabványos színekben tudjanak gondolkodni.

2018



De mire lehet használni, hogy bizonyos színek a Pantone jóvoltából hírnévre tesznek szert? Vannak olyan területek, amelyek érzékenyebbek a trendekre. A célközönség fiatalabb, vagy kreatívabb, mint a nagy átlag. Jobban képben vannak az aktuális vizuális kommunikációs vagy éppen marketing trendeket illetően. Az ilyen célközönségnek érdemes az aktuális trendekkel összhangban kommunikálni. A Facebook posztokban, a blogbejegyzésekben, a kiküldött hírlevelekben visszaköszönhetnek az aktuális színek, vagy stílusok, de még ebben az esetben sem érdemes például az arculati színeket az év színe alapján meghatározni.

Ez az erős ultra viola szín nagyon sok témához elképzelhető, de pusztán a hírneve miatt nem érdemes arculati színnek választani. A Kreatív Webdesign Tanfolyam logóját akár minden évben új színváltozatban is kiadhatnánk, mert a speciális téma miatt a folyamatosan változó, dinamikus arculat kiemelné a márka a sajátosságait. Egy átlagos kisvállalkozást azonban lebeszélnék az évente változó színvilágról.

2017




Ha van olyan terméked, ami könnyen előállítható más fajta szín összeállításban is, és a célközönséged érzékeny a design-ra, akkor érdemes az új színben is a piacra dobnod. De már az is elég lehet, ha a csomagolást megváltoztatod egy időre. Így szentelhetsz egy blogbejegyzést annak, miért választottad ezt a színt a termékhez, mi a termék kapcsolata az az év színével. Ezzel feltöltheted egy kis plusz tartalommal, és némi aktualitással az adott termékedet.

2016









Általában is igaz, hogy ha a kommunikációdban megjelenik az aktualitás, utalsz az újdonságokra, vagy beszélsz a trendekről, akkor a márkád naprakészebbnek, rugalmasabbnak, dinamikusabbnak fog tűnni. Ha ezek a tulajdonságok kifejezetten fontosak a számodra, akkor a blogbejegyzéseidben mindenképpen kapjanak helyet az adott évre vonatkozó trend-összefoglalók, gyűjteményes listák vagy a valamilyen szempontból legeknek számító eredmények.

2015



Kocsis Kata

programtervező matematikus, webdesign oktató
Kocsis Kata, programtervező matematikus, webdesign oktató

Életem legfantasztikusabb döntése volt a sok kompromisszummal terhelt alkalmazotti lét feladása. Nagyon büszke vagyok négy éve alapított saját cégünkre, ami az én szememben életforma, hivatás, közösség és gyönyörű célok együttese. A Kreatív Webdesign Tanfolyamok nem egyszerűen online tanfolyami termékek a számomra. A szaktudáson, a tapasztalaton túl olyan értékeket is szeretnék közvetíteni, amelyek a mai társadalomban hiánycikknek számítanak. A vizuális kultúra és igényesség fejlesztése, a művészet és az alkotás becsempészése a hétköznapokba, az együttműködésben rejlő erő megtapasztalása azoknak a hallgatóknak is nagyon sokat adhat, akikből végül nem is lesz webdesigner.

Melyik témák érdekelnek a legjobban?

* kötelező mezők



Ezek a témák érdekelnek

Kicsi a bors csomag - Honlaptervezés kisvállalkozásoknak

Az akció keretében a Webdesign Workshop modul mellé a Kicsi a bors honlaptervezés csomag részeként megkapod ajándékba a Felhasználói élmény tervezés modul teljes anyagát. Egyetlen modul árával megegyező összegért 6 havi tudásanyagot kapsz, ha december 23.-ig rendelsz.

A kisvállalkozások igényeire szabva

ÁR: 48.260 Ft + áfa

Minden gyakorlati feladat a saját honlapodra vonatkozik.

Tovább a részletekre ->

Go to top