slide-ok tervezése

Slide evolúció - Ilcsi Great Britain

Nem véletlen, hogy a vizuálisan leghangsúlyosabb helyet a honlapon sok esetben egy slide show foglalja el. A színes, jól megtervezett "plakátok" megragadják, és irányítják a látogatók figyelmét, ezért érdemes őket bevetni, ha impulzív üzeneteket szeretnénk közvetíteni. Ez az esettanulmány az Ilcsi nagy-britanniai honlapjához készített slide-okat mutatja be, és végig vezet a slide-sorozat tervezésének és kivitelezésének folyamatán.

Első lépésként megkerestük azokat az üzeneteket, amelyeket vizuális formában szerettünk volna hangsúlyozni a site címoldalán. Magától értetődő volt, hogy egyes termékekre, illetve termékcsaládokra slide-ok segítségével is fel szeretnénk hívni a figyelmet. Az Ilcsi ragyogó kreatív fotókkal rendelkezett, amelyeket szabadon használhattunk. Azonban szükség volt néhány kifejezetten a honlap számára készített fotósorozatra is. A felkért fotós célirányos instrukciók alapján fotózta a slide-ok, plakátok, hirdetések alapanyagának szánt művészi képeket. A következő mondanivalót szerettük volna vizuálisan is megjeleníteni:

1. Most érkezett a termék Nagy-Britanniába, de a márka az egész világon ismert és forgalmazott. A britek számára ez egy ismeretlen márka, így a bizalom erősítése kiemelten fontos.

2. A márka vizuális megjelenítése: természet, nőiesség, kifinomultság, tisztaság.

3. Természetes alapanyagok, mesterséges színezéktől mentes termékek, BDIH minősítés.

4. Impulzív vásárlásra ösztönző, "Próbáld ki" típusú slide-ok.

5. Termékek, termékcsaládok népszerűsítése.

6. Látsszon, hogy a termékek egy része webshopon keresztül is megvásárolható.

7. Az Ilcsi elnevezés "megtanítása". Barátkozás az angol nyelvterületen szokatlan szóval.

8. Kézműves termék.

1. Most érkeztünk, de a márka az egész világon ismert és forgalmazott

A világtérképen szerettük volna bejelölni azokat az országokat, ahol már jelen van az Ilcsi. Először infografikában gondolkodtunk. Önmagában impozáns lett a végeredmény, de túlságosan flat-re sikeredett. Először a színekkel játszottunk, hogy jobban illeszkedjen az oldal stílusához. Nem voltunk elégedettek.



Aztán egy olyan stock fotó mellett döntöttünk, ami ismétli az egész site anyagszerű, színes fotóit és stílusát. Az eredmény még engem is meglepett. Minden kreatív szakmában meg kell érezni azt a pontot, amikor érdemes az addigi munkát a papírkosárba dobni, és tiszta lapot helyezni az asztalra.



Az eredeti képet olyan nagy felbontásban vásároltuk meg, hogy a teljes slide-ot beboríthassa. A felirat végül áttetsző hátteret kapott és megismételtük a piros színt, mert enélkül nagyon hideg hatást keltett.


2. A márka vizuális megjelenítése: természet, nőiesség, kifinomultság.

Ez volt a leginkább elvont, a legkevesebb kötöttséget tartalmazó cél. Bizonyos szempontból a legnehezebb is. Sokféle asszociáció mentén lehetett elindulni, és sok közhelybe futottunk bele. Végül egy stock fotónál éreztük azt, hogy önmagában is megállja a helyét. Légies, tiszta, természetes színekkel dolgozik, és elkerüli a szép női arc sztereotípiáját. Kerültük a színes termékfotókat, mert tudtuk, hogy sok más helyzetben lesz fontos szerepük, és nem akartunk ismétléseket az oldalon. A fotó nem pontosan ilyen arányú volt, a hátteret elmostuk és megnyújtottuk a bal szélen.


3. Természetes alapanyagok, mesterséges színezéktől mentes termékek, BDIH minősítés.

Egyértelmű volt, hogy a termékek színei mellé kell tennünk a "mesterséges színezékektől mentes" feliratot... Hagytuk, hogy a krémek, maszkok struktúrája, színe elmondja helyettünk a gyártás történetét. Az első ötlet a már meglévő, egyedi, felülről fotózott tégelyek egymás mellé, egymás mögé helyezéséből indult ki. Az eredeti képeken a tégelyek széle furcsán tükröződött, ami együttesen zavaróan hatott, természetellenesnek tűntek "körbevágva".



Mivel professzionális összhatásra törekedtünk, nem kockáztattunk, eredetileg is együtt fotózott tégelyeket választottunk, ahol biztosan nincsenek ellentmondásos fényhatások.



Sokáig használtuk a fenti slide-ot, de az új fotó-sorozatban készült egy hasonló karakterű kép, ami sokkal nagyobb területet foglal el a kép felületéből, így lecseréltük az eredetit.


4. Impulzív vásárlásra ösztönző, "Próbáld ki" típusú slide-ok.

A levélen ülő kis tégelyek ötlete a termékmintákkal teli találatnak bizonyult. Itt nem annyira a termék struktúrája, anyagszerűsége érvényesül, hanem a termék-skála sokfélesége, sokszínűsége. A természetes alapanyagokra vizuálisan utalunk, a felszólító mód akcióra ösztönöz. Nem találtuk el elsőre a megfelelő képkivágást, a közeli nézőpont nem működött.



Egyrészt a tégelyen található feliratok zavarják az akcióra ösztönző címsort "Próbáld ki", másrészt inkább a termékek színe, struktúrája érvényesül, de most nem erről akarunk beszélni. A nagy választékra és az olcsón elérhető termékmintákra szerettük volna helyezni a hangsúlyt.


5. Termékek, termékcsaládok népszerűsítése.

A maszkokra hívja fel a figyelmet ez a ropogós zöld színre épülő slide. A feliratokat már nem szerettük volna zölden tartani, bár lehet érvelni a "természetes" témánál a monokróm zöld-fehér paletta választása mellett is. Én inkább a tégelyen halványan felfutó narancsos színt ismételtem meg a feliratoknál.


A szérumokra hívja fel a figyelmet az alábbi slide, a termék intenzív hatását a színes alapanyagok fotózásával és a "vitalitás" szóval kommunikáljuk.


6. Látsszon, hogy a termékek egy része webshopon keresztül is megvásárolható.

Én először egy mindent beborító terméklistában gondolkodtam.

Utána egy termékcsalád fotóból indultunk ki, de mivel az arányai nem voltak jók ehhez a szélességhez, egy kinagyított részletet használtunk a webshop-ról szóló üzeneteknek.


A mostani verzió szintén egy komplett termék-család vizuális megjelenítésével dolgozik. Talán lehetne jobban hangsúlyozni a csomag-szerűségét, vizuálisan dobozba zárhatnánk, hogy jobban illusztrálja a cím szövegét: Ingyenes kiszállítás.


7. Az Ilcsi elnevezés "megtanítása". Barátkozás az angol nyelvterületen szokatlan szóval.

Az induláskor használtuk az angol nyelvterületen furcsa szónak számító Ilcsi márkanév "megtanítására", bevezetésére ezt a slide-ot. A felirat sugallja a kiejtést. Szintén az impulzív, eredeti Ilcsi kreatív fotók közül választottunk.


8. Kézműves termék

Itt is a termékek színei és struktúrája került előtérbe. A feliratok színei néha légből kapottaknak tűnnek, de nem azok. Az alábbi két képen a feliratok az oldal fejlécében szereplő kép színeire rímelnek. A tervezésnél mindig figyelembe kell venni, hogy a slide-ok nem semleges környezetben fognak szerepelni. A fejléc, az oldalsó sávok blokkjai, az oldalon használt betűtípusok mind hatni fognak a végeredményre, a teljes egésznek összhangban kell maradni. Többen mondták, hogy szinte étvágygerjesztőek a fotók, legszívesebben megkóstolnák a termékeket. Én megtettem. A meggyzselé egyértelműen meggy ízű :)


A képekkel kapcsolatos minden jog az Ilcsi Szépítő Füvek illetve a B&O Natural Cosmetics Ltd. tulajdonát képezik.
Másolás, közlés, utólagos feldolgozás csak ezen cégek engedélyével lehetséges.

Share this post

Leave a comment

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Filtered HTML

  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
Bizonyítsd be, hogy nem vagy robot!
10 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.