Legyen szó grafikusról, webdizájnerről, webfejlesztről, szoftver tesztelőről, szövegíróról, vagy akár virtuális asszisztensről stb., a szabadúszók jellemzően nem ugyanabban a légtérben (vagy akár városban) dolgoznak ügyfeleikkel, ami néhány szempontból kihívások elé állíthatja a munkavégzést. Szerencsére ez ma már nem jelent valódi problémát, főleg akkor, ha tisztában vagyunk azzal, hogy milyen szoftverekkel tudjuk kiküszöbölni a fizikai távolságot.

A következőkben felsorolt eszközökről talán mindenki hallott már, aki otthonról, vállalkozóként dolgozik. Nem biztos, hogy mindegyik megfelelő lesz a Te igényeidnek is, de biztos, hogy fogsz köztük olyat találni, ami hatékonyan segítheti a munkádat!

Tároljunk fájlokat

Amikor egy szabadúszó és egy vállalkozó elkezd együtt dolgozni, szinte bizonyosan megosztanak egymással olyan dokumentumokat, amelyet jó, ha mindketten egyszerre el tudnak érni vagy módosítani. Ezeket célszerű az online térben, úgynevezett felhőalkalmazásokban tárolni, ahol biztonságosan és egyszerűen elérhetőek lesznek mindkét fél számára.

DropBox

Szerintem az egyik legkényelmesebb fájl megosztó és tároló lehetőség a DropBox megoldása, ahol 2GB tárhelyet kapunk ingyenesen (az ingyenes tárhely különböző módszerekkel valamennyire tovább bővíthető, pl. ha valaki mást is meghívsz az alkalmazásba). A legnagyobb előnye, hogy a számítógépeden létrehozható egy DropBox mappa, így olyan egyszerűen tudsz a felhőbe fel-le pakolni fájlokat, mintha azt a számítógéped egyik mappájában tennéd. Mindegyik fájlodhoz vagy mappádhoz csak az férhet hozzá, akinek erre a programon belül jóváhagyást adsz.

GoogleDrive

A Google megoldása nem meglepő módon az egyik piacvezető megoldás. Mindenkinek, aki Gmail fiókkal rendelkezik, van egy 15 Gb-os GoogleDrive felhő alapú tárhelye is. Megoszthatsz fájlokat vagy mappákat. Dolgozhattok egyszerre online dokumentumokon, mint a GoogleSheets és a GoogleDocs. Előnye, hogy a további tárhely növelés is viszonylag pénztárca barát megoldás. 100 GB-ot évi 6.900 Ft-ért, 200 Gb-ot évi 10.900 Ft-ért, 2 TB-t pedig évi 35.990 Ft-ért bérelhetünk.

OneDrive

A Microsoft OneDrive szolgáltatás Alapverziójában 5 GB tárhelyet és egyéb kiegészítő funkciókat kapunk. A fentiekhez hasonló módon itt is fájlokat és mappákat oszthatunk meg kiválasztott munkatársakkal, élvezve a kényelem és a biztonság adta előnyöket.

WeTransfer

Nagyméretű fájlokat szeretnél továbbítani? Mindezt ingyenesen és regisztráció nélkül megteheted a Wetransfer segítségével! Pontosan olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. Töltsd fel a fájlt, add meg a címzettet és az üzenetet. Ennyi az egész.

Mérjünk időt

Akár órabérben dolgozol, akár projekt alapon, az biztos, hogy nem árt, ha tisztában vagy azzal, hogy mennyi időt szántál egy-egy feladatra.

A toggl népszerűsége többek között az egyszerűségének köszönhető. Projekteket rendelhetsz az ügyfelekhez és másodpercre pontosan mérheted a munkaidőt. A hónap végén, vagy amikor szeretnéd, riportolhatod, hogy melyik ügyfél melyik projektjére mennyi időt szántál.
Egyszerű, profi és biztonságos. Próbáld ki.

Menedzseljünk projekteket

GoogleKeep

Íme a Google megoldása a feladataid rendszerezésére. Kezdetleges és egyszerű megoldás, ami segíthet egy önállóan dolgozó szabadúszó mindennapjaiban. Készíthetsz egyszerű feladatokat, listákat, hozzáadhatsz határidőket, vagy meg is oszthatod másokkal. Bárhol elérheted és persze ingyenes.

Trello

Ha a feladatok ütemezéséről és a kiosztásáról van szó (akár magadnak, akár a csapatoddal együtt dolgozva), akkor mindenképpen ajánlom a figyelmedbe a Trellot.

A csapatokon belül táblákat hozhatsz létre. Minden tábla jellemzően egy nagy projektet takar. A táblán belül az alprojekteket listákba rendezheted, amihez hozzáadhatod a (feladat)kártyákat. Az ilyen kártyákhoz tudsz határidőket és személyeket is rendelni, illetve kommunikációt is tudtok folytatni, vagy fájlokat is tudtok megosztani az adott kártya alatt. Ráadásul nagyon egyszerű használni és az ingyenes funkciók is rendkívül tág kereteken belül engednek kibontakozni.

Asana

Az Asana összetettebb feladatok, többszintű projektek esetén állja meg leginkább a helyét. Könnyen kezelhető és átlátható felülettel rendelkezik. Minden feladathoz lehet felelőst, határidőt, további alfeladatokat vagy mellékleteket rendelni.

A fizetős verzió ára valamivel drágább mint a Trello prémium változata, de itt sem kell megijedni, az ingyenes verzió is biztosan hosszú távon kiszolgálja majd az igényeidet.

Slack

Futottál már bele abba a hibába, hogy munkatársaiddal pársoros e-mailekben kommunikáltok? A helyzet még rosszabb, ha a kommunikáció nem csak két fél között zajlik. Az ilyen jellegű problémákra született meg a Slack nevű alkalmazás, ahol a különböző csatornákon, projektekhez rendelt csoporttagok kommunikálhatnak egymással és oszthatják meg a fájljaikat, hogy végre fellélegezzen mindenki e-mail fiókja. Az ingyenes verzióval a legutolsó 10.000 üzenethez férhetsz hozzá.

Remélem hasznosnak találtad a fenti felsorolást és lesz köztük olyan alkalmazás, amit sikerrel tudsz alkalmazni a munkádban.