9 Instagram poszt ötlet bármilyen kisvállalkozáshoz

9 Instagram poszt ötlet bármilyen kisvállalkozáshoz

A 2020-ban 1 milliárd felhasználót számláló Instagram kihagyhatatlan közösségi médiás felületté nőtte ki magát a kisvállalkozások életében. 25 millió üzleti, ún. business profil mellett havonta több, mint 2 millió felhasználó hirdet a felületén. Egy átlagos, prózai, kevéssé fotogén iparágban azonban nem is olyan magától értetődő kérdés, hogy milyen tartalmakkal érdemes jelentkezni.

A nulladik lépés a posztok előtt az Instagram képfolyam

A tartalom tervezése előtt, vagy azzal párhuzamosan gondoljuk át milyen megjelenésű, árnyalatú, hangulatú feedet, azaz „képfolyamot” szeretnénk a követőink elé tárni. Erre azért van szükség, mert az Instagram felületén óriási igény van az esztétikus tartalmakra, és a konkurens vállalkozások között is hatalmas a verseny. A felhasználók szívesebben látogatják a rendezett, egységes megjelenésű oldalakat, mert konzisztenciát sugallanak és ezáltal bizalmat ébresztenek. Ehhez nem lesz elég, ha mindig azonos, vagy nagyon hasonló színvilágú filtereket applikálunk a képeinkre. Az egymás mellett hármas oszlopban megjelenő képek között kell valamilyen összetartó erő., Hangulatban, témában, vagy akár színvilágban is kapcsolodhatnak egymáshoz a különállónposztok. Íme néhány megjelenés rendszerező ötlet a bejegyzéseink összefésülésére az esztétikum jegyében, a teljesség igénye nélkül:


Csempés szerkezetű képfolyamok

Instagram poszt ötletek - képfolyam tervezése


Sor szerinti rendezés az IG képfolyamban

Instagram poszt ötletek

Csempés szerkezetű oldal (tiles layout), amelyben a képek mellett, vagy épp a képeken tudatosan vannak elhelyezve informatív, vagy inspiráló szövegek.
Row layout, azaz sor szerinti rendezés. Itt az egy sorban lévő három kép azonos, az ő hangulat és színvilágukat kell csak egyeztetni. Az eredmény egy változatos, de még mindig egységes oldal.



White line layout

Instagram poszt ötletek


Puzzle feed - egy különösen szép képfolyam típus

Instagram puzzle feed

Az én személyes kedvencem a white line layout. Nem kell rosszra gondolni, ez csupán a középső képek egységét jelenti, azaz mindig egy idézet (quote), vagy fehér háttér előtti ábra, forma kerül középre. Természetesen másfajta mintázatok is kialakíthatóak hasonlóan a kontraszthatásra épitve.

Ehhez szükség van arra, hogy egyszerre posztoljuk a három fotót, vagy ahhoz, hogy nyomon kövessük a feed alakulását használjunk tervező applikációt.

A Puzzle feed már inkább azoknak a felhasználóknak tud jó szolgálatot tenni, akik magabiztosan kezelik a képszerkesztő programokat, pl. a Canvát, mert itt szükség lesz ún. templatek, azaz sablonok folyamatos használatára.

Horváth-Szabó Kitti Instagram profiljában az egységes paletta mellett a játékosan egymásba lógó puzzle elemek is segítik az egységes összhatást.


Bemutatkozás jellegű posztok

Ha már megtaláltuk a számunkra legszimpatikusabb feed elrendezést akkor vágjunk bele a posztolásba! Nagyon fontos, hogy fektessük le az alapokat azzal, hogy elmondjuk a követőinknek, hogy kik vagyunk, milyen szolgáltatást vagy terméket kínálunk számukra és azt is részletezzük miben térünk el adott esetben a versenytársainktól. Ez a kommunikáció nagyon tömör formában az Instagram profilnak is része, de képes, videos posztok, illetve galériák segítségével árnyaljatjuk a képet.
Instagram poszt ötletek
Mutassuk meg a márka mögött az embert, a csapatot, hogy minél közelebb érezze magához a brandet a potenciális vásárló. Erre kiváló megoldás lehet, egy spontán irodai életkép, vagy egy munkafolyamatba való behind the scenes jellegű betekintés, esetleg minden héten egy munkatárs közelebbi bemutatkozása.

Termékek/szolgáltatások bemutatása a posztokban

Gondolom ti is észrevettétek már, hogy az influencerek és a social mediaban jelen lévő márkák nem katalógus fotókkal reklámozzák a termékeiket az Instagramon, hanem különböző, hétköznapi hatást keltő beállításokban.

Instagram poszt ötletek
Ennek az az oka, hogy a fogyasztók nem rideg, jól beállított, de jellegtelen képek alapján döntenek a vásárlás mellett, hanem mert azonosulni kívánnak azzal, amit a márka közvetít, pl. ha egy gyönyörű, jól öltözött lány a nagyvárosi forgatagban mosolyogva mutatja a legújabb táskáját és cipőjét, akkor a női követők az életérzésre hangolódnak rá először és lehet, hogy csak sokadik pillantásra figyelik meg a hirdetett terméket a képen, a megvásárlásával azonban közelebb kerülhetnek a vágyott ideál eléréséhez. Statisztikák (nem brit tudósok) szerint azon posztok, amelyen emberi arcok vannak 38 %-kal több lájkot kapnak, mint a „sterilebb” társaik, és más felhasználók által posztolt reklámok 4,5 %-kal nagyobb konverziós rátát produkálnak a vállalkozások számára.

Posztoljtematikusan az ünnepekre/szezonokra tekintettel

Mindenkivel előfordul, hogy kifogy az ötletekből, vagy éppen nincs sem újdonság, sem akció a vállalkozás háza táján, vagy éppen pont szezonális akciókra készül a cég (pl. Black Friday). Ekkor mindig remek ötlet az adott ünnep témáját megjeleníteni, színekben, hangulatokban vagy konkrét akció leírásában. Ehhez kereshetünk inspirációkat a Pinteresten, vagy megvalósíthatjuk a saját egyedi elképzeléseinket is.

Instagram poszt ötletek

Ne csak a szigorú értelemben vett ünnepekre gondolj. Bármilyen tematikus nap, a Föld napja, a pedagógus nap, vagy éppen a véradás napja isnkapcsolódhat a márkádhoz, vagy a személyéhez.

Olyan hírek, vagy aktualitások is használhatóak, amelyekről sejted, hogy a célközönség eset érdekelni fogja. Egy filmbemutató, egy társadalmat foglalkoztató kérdés vagy mozgalom is megjelenhet poszt ként, ade a megosztó témákkal érdemes vigyázni.

Vállalkozói sikereink és bukásaink bemutatása a posztokban

Azt gondolom, hogy az előbbi igen gyakori, hiszen mindenki megérdemelten dicsekszik a sikereivel, illetve kiváló marketing eszköz a követőink tudomására hozni, hogy bizony megcsináltuk, leköröztük a konkurenciát, mert ilyen-olyan elismerésben részesültünk, vagy díjat nyertünk, esetleg terjeszkedtünk stb. Ahhoz viszont már komoly kurázsi kell, hogy meg merjük mutatni az esetleges bukásainkat is, de szerintem annyira őszinte és emberi cselekedet, hogy komoly szimpátiát tud kiváltani a követőkből. Arról nem is beszélve, hogy megélhetjük egyfajta sikerként is, hogy látjátok a padló fogott meg minket, akkorát buktunk, de itt vagyunk, minket olvastok, mert visszakapaszkodtunk és megcsináltuk.

Nyereményjáték posztok

Instagram poszt ötletek

Arra épít ez a marketing módszer, hogy „ingyen” egy lájk, megosztás, tagelés trióért, ne adj isten, xyz további influencerek lánc-szerű bekövetéséért cserébe termékeket vagy termékcsomagot juttatnak egy szerencsés nyertesnek. A módszer előnye, hogy lehetőségünk van számos új követőt szerezni és ha maradásra tudjuk őket bírni, akkor kialakul az engagement, azaz elköteleződésa márkánk iránt, ha viszont nem a megfelelő bázis gyűlt össze az oldalunkon, vagy nem voltunk elég ügyesek a megtartásukkal, akkor sajnos a sorsolást követően drasztikus csökkenést fogunk látni a követőink számában, tehát nem sikerült vásárlásra ösztönözni a követőinket.

Hangulatképet a posztokban

Ha már tényleg minden termékünk, dolgozónk, munkafolyamatunk, vicces képünk és szezonális ötletünk is elfogyott, akkor bátran nyúlhatunk a hangulatképekhez, idézetekhez. Ügyeljünk arra, hogy a feedbe illő színvilágú és mondanivalójú képeket válasszunk, hogy ne törje meg a nehezen elért egységet. Akkor még könnyebb dolgunk lesz, ha alapból a white line layout-ban, vagy cserepes elrendezésben terveztük meg az oldalunkat, mert akkor ezek az inspiráló képek esszenciális kellékek lesznek az Instagram jelenlétünkhöz. A képeken található idézetekkel, feliratokkal is tudunk játszani, hogy mindig az azt körülvevő képekhez igazodjon.

Instagram poszt ötletek

Ezeknek a hangulatképeknek, vagy idézeteknek a témája nem kell, hogy szorosan a konkrét termékekhez kötődjön. Az adott iparág, témakör és célközönség ismeretében lehet tényleg hatni az érzelmekre, miközben a szolgáltatásokkal laza kapcsolatban álló magatartásformát népszerűsítünk. Ilyenkor nem azt kommunikáljuk például, hogy melyik tanfolyamot vedd meg, hanem, hogy a tanulás életforma. Jó sorvezető lehet, ha a márka értékek, vagy a célközönség számára fontos célok és ügyek mentén gondolkodunk.

Mutasd meg a posztokban, hogy a téma szakértője vagy

Ha olyan vállalkozásunk van, amellyel akár ismeretterjesztő tevékenységet is tudunk folytatni, akkor mindenképpen használjuk ki ezt az informatív lehetőséget. Ismét alkalmunk nyílik ugyanis „közelebb hozni” a követőinket azzal, hogy betekintést nyerhetnek a szakma rejtelmeibe érdekes tényeken, vagy esetleg vicces pillanatokon keresztül. A Canva az ilyen jellegű carousel, azaz lapozható jellegű posztok elkészítésében is a segítségünkre lesz, hogy a megfelelő képi világgal tudjuk megragadni a követőink figyelmét és arra irányítani, amire mi szeretnénk.
Instagram poszt ötletek

Nosztalgia posztok és visszaemlékezések a posztokban

Amikor már sikeresen működik az oldalunk és számos poszton túl vagyunk kiposztolhatunk egy olyan képet, amely a vállalkozás indulását örökíti meg. A szentimentális értékén túl ékes bizonyítéka lehet annak, hogy milyen régóta fennálló, sikeres és megbízható vállalkozást üzemeltetünk, vagy, hogy mekkora utat járt be a kisvállalkozás a makrótól a mamut státuszig, gondoljunk csak Jeff Bezosra, aki a garázsából indította az Amazont, ami kezdetekben egy online könyv áruházként funkcionált, ma pedig a világ egyik legnagyobb online áruháza.

Instagram poszt ötletek


+1 TIPP a sikeres posztokhoz

Az Instagram számos lehetőséget kínál arra, hogy megszerettessük a rettegett algoritmussal a posztjainkat. Döntő fontosságú a követőbázis építésében és ennélfogva a vásárlási konverzióban az Instagram funkciók kihasználása. Próbáljunk meg a lehetőségeinkhez mérten minél gyakrabban posztolni, majd ezeket a posztokat az Instagram Story-ban is megjeleníteni. Mindig adjunk a képünkhöz leírást, ami legyen egy pár sor terjedelmű szöveg és használjuk ki a maximális (30 db) hashtag lehetőséget, amennyire csak tudjuk. Emellett adjuk meg a lokációnkat is, és jelöljünk meg a képen a releváns személyeket, márkákat, oldalakat.

BÓNUSZ TIPP

Az Instagramon különösen fontos az egyediség. Nagy becsben tartják az egyedi fonttípusokat, vagy az alkalmazáson kívülről származó fotó hatásokat is. A sztorikba helyezhető egyedi matricák is képesek a figyelem felkeltésére, és a márka értékek kommunikációjára. Megismerhetővé teszik az egyébként meglehetősen eklektikus sztori megjelenéseket is. Akár egyedi, az arculatodra jellemző, a logódat tartalmazó Instagarm matricát is rendelhetsz az Útravaló oldaláról, ami egy most induló, friss, magyar startup kezdeményezés.

Egyedi Instagram matricák sztoriba

A social media marketing nyújtotta lehetőségek mindenki számára nyitva állnak, tehát posztolásra fel!

Névjegy - Dr. Imre Dorottya

Dr. Imre Dorottya webdesigner

Szerző: Dr. Imre Dorottya, jogász, webdesigner, Creadora

"Egy éve kezdtem webdesignernek tanulni, mert jogászként hiányoltam azt a pluszt, amit a kreativitás és a kreatív szakmák kihoznak az emberből. Leginkább a márkaépítés, a social media marketing és az arculat tervezés érdekel, a jövőben -ha elindul a saját márkám- is ezekre a területekre szeretnék fókuszálni. "

LinkedIn profil
Instagram

Share this post