Online konzultációk
Ez a program nem igényli a személyes találkozást, hiszen a grafikusok, webdesigenrek és UX tervezők munkái digitálisak. Azonban, hogy megismerjelek, hogy komplexebb kérdéseket is meg tudjunk beszélni a céljaiddal kapcsolatban szükség lesz néhány beszélgetésre. Ezek online konzultációs formában zajlanak.
A motivációt sokkal könnyebb fenntartani, ha áll valaki melletted. A személyes mentori jelenlét meggyorsítja a céljaid elérését. Van, aki számonkéri a kitűzött feladatokat, és őszintén megmondja, ha nem elég színvonalas egy munkád.
Portfolió tervezés és építés – mentorral
3 hónaptól
Segítek célirányosabb és színvonalasabb portfóliót építeni, ami az erősségeidet helyezi fókuszba és sikeresebbé tesz. Akár egy munkáltatót szeretnél meggyőzni álláspályázóként, akár saját ügyfeleket keresel szabadúszóként, a portfólió lesz a végső érved a versenyben. Hozd ki magadból a maximumot.
138 900 Ft
Az ár 3 hónapos periódusra értendő. Hosszabb időtartam esetén tegyél több terméket a kosaradba.
Ezt kapod a program részeként
stratégiai terv
eddigi portfólió felülvizsgálata
új portfólió feladatok
kiadott feladatok véleményezése
a honlapod portfólió oldalainak kialakítása
esettanulmányok felépítése
mockup készlet kiválasztása
portfólió galériák, listák és tartalom blokkok tervezése
egyedi portfólió konkrét álláspályázatra
közösségi média megjelenések megtervezése
Miért lesz jobb a portfóliód mentorral?
A saját munkádban sokkal nehezebben látod meg a hibát, legyen szó egy elírásról a termék csomagoláson, egy kiegyensúlyozatlan kompozícióról, vagy éppen egy céljaiddal ellentétesen felépített portfólióról. Azonban a visszajelzéseknek csak egy kis része a klasszikus értelemben vett hibajavítás. Sokkal fontosabb az a kreatív alkotói párbeszéd, ami egy-egy koncepció vagy design döntés körül kialakul. Márpedig magadban beszélni soha nem vezet akkora felismerésekhez, mintha mással osztod meg a dilemmáidat. Sokszor egy jól feltett kérdés is a jó irányba indít, vagy éppen világosabbá teszi az elképzeléseid.
A portfólió építés szakaszában már a birtokodban vannak azok a szakmai ismeretek, amelyek alapján önálóan is képes vagy dolgozni. Azonban egyetlen ember nem olyan sok pályázati tapasztalatot tud felhalmozni. Az állásinterjúknak, az ügyfélszerzésnek, de még a kiírt pályázatoknak is megvannak a maguk szabályszerűségei. Minden iparágnak, és cégtípusnak megvan a maga táncrendje, máshogy kell jelentkezni egy kreatív ügynökséghez, mint egy kisvállalkozáshoz online marketingesnek. Ennek megfelelően a portfólióból is több célirányos változatra lehet szükség.
A portfólióépítés elemei és menete
Általában nincs mindegyik lépésre szükség, az eddigi anyagok megismerésétől és a céljaidtól függ, hogy pontosan milyen feladatok kerülnek fel a listára. Rögtönzés is előfordulhat, véleményeztethetsz egy hirtelen állásajánlatra beküldendő anyagot, vagy megvitathatunk egy pályázati jelentkezést is.
Stratégiai terv általános portfólió építéséhez
1. A tudásod, a szakterületed, a közeli és távlati céljaid alapján megállapítjuk, milyen felületekre érdemes portfóliót építened.
2. A szolgáltatásaid, az erősségeid és a szakosodási irányod alapján kiválasztjuk a legmegfelelőbb munka típusokat (logótervezés, mobil alklamazás tervezés, animáció, stb.)
3. Felmérjük az eddigi munkáidat, az éles és a kihívás alapú projekteket egyaránt, és kíméletlen véleményt mondok. Nem csak azt mérlegelem, hogy a céljaidnak megfelelő-e egy adott munka szintje, hanem hogy a stratégiai irányokba mi illeszkedik a legjobban, és mi felesleges.
4. Kitűzzük azokat a portfólió feladatokat, amelyek a stratégiai irányaidnak leginkább megfelelnek. A fenti feltérképezés után a megmaradó elemktől függően 3-10 új képzeletbeli márkát, illetve brief-et (feladat kiírást) kapsz, amelyeket akár egyedül is kidolgozhatsz később.
Pályázati munkák előzetes elbírálása
Nincs kivel megbeszélned a leadás előtt a koncepcióidat? Bizonytalan vagy a végső verzió kiválasztásában? A közösségi média csoportok véleménye csak tovább növeli a kétségeidet? Tapasztalatból mondom, hogy nagyon hasznos, ha egy kreatív alkotói folyamatba külső szemlélőt is be tudsz vonni. Én már több, mint 30.000 grafikai tervet, készülő weboldalt, illusztrációt és digitális műalkotást véleményeztem az elmúlt 9 évben. Tudom, hogyan lehet érdemi instrukciókat adni, objektívan beszélni a kreatív alkotásokról is.
Portfólió UX tervezési kérdései
Hogyan csoportosítsd, hogyan tagold, hogyan címkézd, és kategorizáld a portfólió elemeket a honlapon? Mikor tedd szűrhetővé a munkáidat? Hány elemet mutass meg, és milyen részleteséggel? Hogyan építsd fel egy teljes projekt bemutatását?
Portfólió a közösségi médiában
Hogyan jelenjenek meg a portfólió elemek a fiókjaidban? Facebook, Instagram, TikTok eszköztár. Egy projekt lezárásakor milyen tevékenység listáid vannak? Hogyan archiváld a projektet, hogyan készíts azonnal portfólió elemeket? Portfóliókészítési folyamatok, forgatókönyvek logó-és arculattervezéshez, UX designhoz és weboldalkészítéshez.
Speciális portfólió elemek: szöveg és UX
Vannak olyan feladatok, amelyek nem mutathatóak be egyetlen kép segítségével. Hogyan prezentálj szövegeket? Hogyan mutasd be a UX tervezési feladataidat? Prototípusok, animációk, videós formátumok.
Stratégiai terv konkrét munkáltató meggyőzéséhez
Ha van olyan ideális iparági szegmens, cégtípus, vagy akár konkrét munkáltató, akihez szeretnél bekerülni, akkor ebből a szempontból is átvizsgálható a portfóliód. Ebben az esetben kifejezetten olyan feladatokat találok ki, amelyek illeszkednek az adott terület, iparág, ügynökség, vagy multi elvárásaihoz, és figyelemfelkeltő lehet a számukra. Egy kifejezetten testre szabott pdf formátumú portfólióval nagyban megnő az esélyed a bejutásra.
Portfólió galériák
Akár a honlapod különböző tartalom blokkjairól van szó, akár a „Munkáim” oldalról a honlapodon, vagy egy Behance fiók felépítéséről, sok portfólió kép fog egymás mellé kerülni. Ezek hatnak egymásra, és együttesen is impozánsnak kell maradniuk. Mivel minden arculati munka más palettából építkezik, a munka típusa is változik, a mockupok és prezentációs megjelenítési formák is különbözőek, nagyon könnyű zavaros hatást elérni. Ahogyan az Instagram képfolyamot is külön megtervezzük, a portfólió esetében is foglalkoznunk kell az összhatással. Milyen mockupkészlettel dolgozz? Mit emelj ki nagy méretben, mit mutass meg távolról?
Portfólió oldalak és esettanulmányok
A beépített, sablonos, mindent-egyben megmutató, egyforma mérető portfólió listával nem lehetkiemelkedni. Érdemes esettanulmányukat, projekt leírásokat, külön diavetítős mini galériákat és változatos méretű képekből összerakott tartalom blokkokat tervezni a portfólió képekből.
Portfólió elemek véleményezése
A kiadott feladatok megvalósításának teljes alkotói folyamatát végig kísérem.
- Értékelem a kreatív koncepciót a kiírt feladat és a te saját céljaid alapján,
- értékelem a megvalósítás módját,
- kiválasztom a verziók közül, melyikkel érdemes tovább menni,
- instrukciókat adok a lehetséges fejlesztésre, továbblépési irányokra, vagy csak
- javítom a hibákat,
- de véleményt mondok a mockupról és a tálalásról is.
Mivel a mentori programok teljesen egyéni tartalommal, egyéni ritmusban és sebességgel zajlanak, egyszerre maximum 5-8 főt tudok mentorként fogadni. A mentori program nagyon sok oktatói energiát, figyelmet és munkaórát felemészt. Viszont óriási sikerélményt ad, és rengeteg értékes kapcsolatot köszönhetek neki. A te történetedre, tehetségedre, és látásmódodra is kíváncsi vagyok. Használd ki, hogy évente 200 webdesign tanfolyami hallgató pályaváltását kísértem végig, dolgoztasd a tapasztalatomat, és érd el azokat asikereket, amelyekért megdolgoztál.
Nem csak a portfóliódról lesz szó
Egy sikeres szakértői pályához nem elég az alapos szaktudás, de még a gyakorlati feladatokon keresztül történő készségfejlesztés is kevés. Kommunikálni kell tudnod a szakértelmed, az eddigi munkáidat, az értékeidet ahhoz, hogy megygyőzd az ügyfeleidet.
SZAKOSODÁS, ÖNISMERET
A reális szakmai önismeret kialakítása nem is olyan egyszerű. A készségeid és az eddigi szakmai életutad alapján megállapítunk egy vagy két fő szakosodási irányt, és optimalizáljuk a kínált szolgáltatásaidat. Ha az erősségeidre támaszkodó feladatkört pítesz, kevesebb energiával messzebbre fogsz jutni. A portfóliónak pedig tükröznie kell az erőségeid, a szolgáltatásaid, és a szakosodási irányodat.
SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS
Megfogalmazzuk az öndefiníció hiányos pontjait, és a portfóliót az erősségeidre hegyezzük ki. A személyes márkaépítés speciális terület, minden karrier és hivatástörténet más, de érdemes tudatosítani a saját márkád tulajdonságait mielőtt komolyabb portfólióépítésbe kezdesz.
ONLINE MARKETING
Átvizsgáljuk az eddigi márka megjelenéseidet portfólió szempontból, és megtervezzük a szükséges és elégséges online marketing startégiádat. Tisztán fogod látni magad előtt a projektek lezárásakor fontos lépéseket, és szinte automatikussá fog válni a portfólióépítés. Sőt, már a különböző verziók, arculati boardok készítése közben legyárthatod a portfólióelemeket a social fiókjaidba egy meghatározott szisztéma szerint.
Fizetési konstrukció
Négy hét alatt szinte csak felmérni lehet valakinek a munkásságát, ezért minimum 3 hónapot rá kell szánnod a portfólióépítésre. Ez a legkisebb egység, amit előfizethetsz. Nem újul meg automatikusan, ha ennyi idő alatt nem éred el a céljaidat, akkor hosszabbíthatsz, de önállóan is folytathatod a munkát.
138.990 Ft
Ennyit kell rászánnod (azaz havonta kevesebb, mint 33.000 Ft-ot), hogy kihozd a portfóliódból a maximumot. Értelemszerűen neked kell gondoskodnod róla, hogy legyen időd a konzultációkra és szabad kapacitásod az új elemek kidolgozására. 3 hónap alatt végrehajtható lépéseket, konkrét feladatokat kapsz, és már a kezedben lesz az eddigi munkád értékelése, illetve a stratégiai irányok is. Ha esetleg kifutnál az időből, önállóan is tudod folytatni.
Néhány portfólió példa
Működő prototípusok
Gyakori, hogy már meglévő portfólió elemeket kell a szolgáltatásaidnak megfelelően kiegészíteni, de az is, hogy teljesen a nulláról építjük fel az új szakterületedhez a portfóliót abban az ütemben, ahogy a tudásod gyarapszik. Nem miondegy, milyen felületen, milyen csoportosításban és milyen formában mutatod be az eddigi munkáidat. A tudatos válogatás kiemeli az erősségeid, megmutatja az ügyfeleidnek, mire vagy képes.
Portfólióépítés: Hornák Helga – Webcircle
Amikor folyamatosak a projektek
Megkeressük azokat a cégeket, ahol vannak a te szakterületednek megfelelő állások. Tudatos listát építünk azokból a feladatkörökből, amelyek szóba jöhetnek. Megvizsgáljuk az adott céget, és a pozíció kiírásnak megfelelő, egyénre szabott kísérő levelet, önéletrajzot és portfóliót nyújtunk be. Általános, grafikus formátumú, vagy hagyományos önéletrajz kidolgozásában, vagy akár a pályaváltó saját történet hiteles megfogalmazásában is segítek. Korrektúrázom a szöveget, javaslatokat teszek, és természetesen segítek az interjúra való felkészülésben.
Első kreatív ügynökségi állás: Avar Vanda – Crevisual
Ilyen volt – ilyen lett bemutatók
Már sokat tudsz, és elméletben végig vetted, hogyan zajlik a honlapkészítés folyamata. Amikor azonban megérkezik az első komolyabb megbízás, könnyű pánikba esni. Én segítek az igényfelméréstől kezdve a szerződés átfésülésén át a konkrét design koncepció kialakításában a teljes folyamat során.
Első éles ügynökségi projektek támogatása: Varga Nóra – Webharmony
Kezdő vállalkozóként a tanfolyam után részt vettem a mentoring programban is Katával. Az évek alatt több mint 700 levelet váltottunk, és most is úgy gondolom, Nélküle nem jutottam volna el oda, ahol most vagyok Kata nagyon jó emberismerő, a sorok mögött is „olvas”, hamar felismeri a tanulók erősségeit, és senki kezét nem engedi el, minden tanulóját számontartja, követi fejlődését. Elképesztően sok ötlete, és főként win-win ötlete van! Mentorként is éppen olyan támogató volt az 1 éves időtartam alatt, mint amit már megszoktam a tanfolyamok alatt korábban, ami biztonságot jelentett, hogy önbizalmat gyűjtsek, és az első munkáimat biztonsággal elvállaljam, és végig is tudjam menedzselni.
Ha kellett, már az ajánlatadás időszakában is támogatott, vagy ha éppen egy projektem rajtam kívül álló okok miatt megakadt, is segített, hogyan tudom mégis előremozdítani a dolgok alakulását. Nagyon kreatív, és nyitott, nagyon tájékozott. Elképzelhetetlen mennyiségű információt kaptam a tanfolyamok és a mentoring program alatt is, egy kérdésem sem maradt megválaszolatlanul. 100% bizonyossággal állítom, hogy aki Katával együtt tanul, sokkal többet kap, mint amit vár a tanfolyamain, és azon túl is!
Ügyfélszerzés, gyakornoki program
Kialakítjuk azt az online marketing rendszert, amely nélkülözhetetlen az ügyfélszerzéshez, a későbbi hirdetési struktúrához és értékesítési tölcsérekhez. Fontossági sorrendet alakítunk ki, hogy a mentori program után egyedül is képes legyél a saját online marketing stratégiád lépéseinek végrehajtására.
Közös projektek a WEABRTERY Stúdió munaktársaként: Hornák Helga – Webcircle
Hegyi Enikő Esettanulmányok, projekt bemutatók
A szakosodás, a szolgáltatások kiválasztásának első lépésétől a névadáson át a konkrét logó- és arculattervezésig segítek kialakítani egy profi, hiteles személyes márkát, amely meggyőzi a leendő ügyfeleidet a szakértelmedről. Önazonos, vonzó, a saját régebbi szakmádat, erősségeidet egységes egészként fogalmazzuk meg szövegben és vizuális eszközökkel egyaránt.
Saját márka építés folyamatban: Mendliné Kiss Virág, ANIV Design Studio
Művészi útkeresés
A pályázatok világa nagyon kemény terep. Rengeteget segít, ha előtte van kinek megmutatnod a koncepciókat. A pályázat kiírójától, a tudásodtól és a feladat jellegétől függően alakítjuk az eredeti elképzeléseidet. Néha pedig az a tanács is életmentő tud lenni, hogy ezt ne küldd be, mert nem elég jó hozzá.
Szakosodás, pályázatok, saját hang: Körmöndi Brigitta, digital art
Mikor az újévi Instagram posztomat fogalmaztam, arra gondoltam mennyit segítettél nekem az évben és nemcsak szakmailag hanem lelkiekben is. Végig ott voltál mellettem ugyanúgy éjszaka és hajnalban mint az elmúlt évben. Együtt szilvesztereztem veled. Sokszor mondogattam hogy nem leszek kishitű, meg tudom csinálni a szárnyalós alkotásomat. Úgy hiszem sikerült nemcsak az alkotás hanem végre egyfajta továbblépés is. Rengeteg ötletem van szinte olyan vagyok már mint régen és ez fantasztikusan jó érzés. Drága Kata! Köszönöm neked az egész éves támogatásod, köszönöm hogy létezel.
Motiváció
Egy pályaváltás hosszútávfutás hullámvölgyekkel és nagy sikerekkel tarkítva. Néha az a legnagyobb segítség, ha egy biztató szóval, egy pozitív visszajelzéssel, egy elvárással fordul valaki feléd a rossz napokon. Meg kell tanulni kezelni a nehéz ügyfeleket, és meg kell küzdeni a gyakran jelentkező imposztor szindrómával is (amikor tartósan úgy érzed, hogy nem vagy elég jó).
Mentori program: Ráti Andrea, webdesigner
Takács Zoli UX design munkák bemutatása
Egy jólmenő családi vállalkozás rengeteg online marketing feladatot ad, és sokan döntenek úgy,hogy házon belül tartják az online marketing kivitelezési és honlapkészítési feladatokat. ilyenkora mentori program része, hogy megtervezzük ezeketa folymaatokat, tartalom stratégiát készítünk, és a honlapot is átvilágítjuk, vagy újratervezzük, ha kell.
Saját vállalkozás online marketing támogatása: Kálmán Ildikó, webdesigner, LoxTop honlap
Rendszerek bemutatása a portfólióban
Egy vállalkozás organikus, élő szervezet, soha nincs készen, mindig vannak új célok és folyamatosan érkeznek az új kihívások. A napi munka mellett energiát, figyelmet és időt kell szentelni a stratégiai célok meghatározásának és a fejlesztésnek is. Ez egy olyan bicikli, ami csak akkor gurul, ha pedálozunk. A mentori program nem csak a pályaváltás időszakában, vagy az indulásnál segít. A továbblépésben, szakosodásban, skálázásban, a folyamatok optimalizálásában és irányváltásokban is támogat.
Webdesigner vállalkozás fejlesztés: Fischer Zsófia Möbius Webdesign
A mentori programba a már működő vállalkozásom felfrissítése, megújítása miatt jelentkeztem. A saját honlapomat a vállalkozásom indításának kezdetén raktam össze, s úgy éreztem, hogy arra és saját arculatomra is ráférne egy nálam jóval tapasztaltabb szakértő útmutatása. A célom az érdeklődők figyelmének felkeltése, a bizalmuk elnyerése, hogy érdeklődőkből ügyfelekké váljanak. Igazi ügyfélmágnes honlapot szerettem volna építeni. Ezen kívül fontos cél volt, hogy jobban az ideális ügyfelemre, célközönségemre szabjam a vállalkozásomat.
Kata a mentori programban is rengeteget ad. A rendszeres, előre tervezett megbeszélések mellett folyamatos email kapcsolatban vagyunk, bármi ami a vállalkozásomat érinti érdekli, ötleteivel segíti. Rendkívüli kreativitásával és hatalmas tapasztalatával finoman terelget: semmit sem rám erőltetve, se helyettem megcsinálva. Nagyon hálás vagyok minden szóért, bármilyen építő kritikáért.
Számolj le ezekkel a hiedelmekkel…
… mindig lehet kifogásokat találni és a kényelmes életet választani. De abban is nagy kockázat rejlik, ha nem mozdulsz, és soha nem vállalod fel a fejlesztéssel járó erőfeszítéseket és kockázatokat.
Telített a piac?
Sokkal több a kisvállalkozás, mint a webdesigner. Marketing kivitelező hiány van, mert egy szabadúszó webgrafikus, vagy szövegíró csak kevés ügyfelet tud kiszolgálni. A közösségi média fiókok, az online oktatás és webinárok korában még több online rendszert használnak a cégek, és egyre több az online feladat.
A tehetségen múlik?
A mai WordPress honlapok sikere mögött legalább 5 nagy szakterület együttműködése húzódik meg. A vizuális érzék csak egy azok közül a készségek közül, amelyeket a honlapkészítés során használni fogsz. Kommunikációs készség, rendszerlátó képesség, folyamat alapú gondolkodás, és felhasználói szintű informatikai ismeretek lesznek a fő segítőid.
Elég, ha kirakom az éles munkáimat?
Az elmúlt csaknem 10 évben 1500 hallgató bizonyította az ellenkezőjét. Nyitottság, kíváncsiság és motiváció kell hallgatói részről. Az édekes, lépéseként felépülő tananyag és rugalmas oktatási módszer pedig már a mi dolgunk.
Ha van elég munkám, nem kell semmit tennem?
Nem kütyüzöl egy percet sem, nem tudsz semmit kiszervezni, és nem tudsz semmiről lemondani ideiglenes? Egy pici elemzéssel mindig lehet optimalizálási lehetőséget találni. Heti 2-6 órára lenne szükséged a tanuláshoz és egy saját márkás honlap felépítéséhez. Ha nem fektetsz be a jövődbe, idővel csökkenek a lehetőségeid és egyre rosszabb helyzetekben találod magad.