Közös az alábbi vicces logó válogatásban, hogy mindegyik logónak van egy második pillantásra előbújó jelentése. A legtöbbször a negatív térrel játszanak az alkotók, de a végeredmény annyira szellemes, hogy mindenkinek mosolyt csal az arcára és később sokkal könnyebben felidézzük ezeket az emlékezetes logókat. (A negatív tér az ábrának az a része, ami normál esetben nem volna fontos. Az „a” betű hasa például). További negatív teres logó példákat gyűjtöttünk össze ebben a blogbejegyzésben.
A kétértelműség nem csak a szavak sajátja lehet, egy figura vagy alakzat is kaphat kettős vizuális jelentést, amit ugyancsak szellemesnek találunk.
Minden logótervező álma, hogy csupa olyan munka kerüljön ki a kezéből, amire felkapja a fejét a szakma és a közönség. Ahogyan nem lehet parancsra poént kitalálni, úgy a logótervezéskor sem lehet kierőszakolni a szellemes ötleteket. Ez a rendkívüli logó válogatás azonban mindenkit arra inspirál, hogy ne álljunk meg a pecsét-szerű logó közhelyeknél, hanem próbáljunk meg maradandót alkotni. Még akkor is, ha „csak” egy fagylaltozóról van szó.